02
بهمن

خرید پارکت لمینت|راهنمای خرید پارکت لمینت

معرفی پارکت لمینت

در سال‌های اخیر بازار خرید پارکت لمینت از رونق بالایی برخوردار بوده و استفاده از این کفپوش‌ها در سراسر جهان رواج پیدا کرده است. کفپوش لمینت که به دلیل کاربرد مشابه‌اش با پارکت، پارکت لمینت هم نامیده می‌شود از مواد ترکیبی ساخته شده است. عمدتا جنس اصلی این پارکت‌ها، HDF یا الیاف با چگالی و فشردگی زیاد است. از طرفی چوب هم یکی دیگر از مواد اصلی تشکیل دهنده این پارکت‌ها است.

تاریخچه پارکت لمینت به اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی برمی‌گردد. این دسته از کفپوش‌ها در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، توانستند جایگاه خوبی در بازار کشورهای اروپایی برای خود دست و پا کنند. پس از آن نیز صادرات این محصولات به نقاط مختلف دنیا بیشتر و بیشتر شد. در نتیجه امروزه پارکت لمینت توانسته جای کفپوش‌های چوبی را در بازار کشورهای مختلف پر کند. نسل جدید پارکت لمینت، کیفیت بالاتری نسبت به پارکت‌های اولیه داشته و در نتیجه توانسته نظر طراحان و فعالان در حوزه ساخت و ساز را به خود جلب کند.

از جمله مهمترین تفاوت‌های کفپوش پارکت لمینت با پارکت چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ بندی گسترده و طرح‌های متنوع و جذاب یکی از مزایای این کفپوش‌ها نسبت به پارکت چوبی است.
  • برای نصب پارکت لمینت، نیازی به چسب نیست. نصب پارکت لمینت به وسیله شیارهای خاص دور لمینت صورت می‌گیرد. در نتیجه پارکت‌ها کاملا به هم چفت می‌شوند. از طرفی به دلیل استفاده نکردن از چسب در نصب این کفپوش‌ها، دیگر خبری از کنده شدن پارکت نیست.
  • پارکت لمینت دوام بالاتری نسبت به پارکت چوبی دارد.
  • در هنگام نصب پارکت لمینت، در زیر آن فوم قرار می‌دهند. در نتیجه همین موضوع سبب می‌شود که انتقال صدا به طبقه‌های پایین‌تر بسیار کاهش پیدا کند.
  • هزینه خرید پارکت لمینت نسبت به پارکت چوبی پایین‌تر است. از طرفی هزینه نصب پارکت لمینت هم کمتر از پارکت چوبی است.

قیمت پارکت لمینت-آدلی آمود

چرا لمینت را برای پوشش کف انتخاب کنیم؟

یکی از پوشش های کف موجود لمینت mdf  یا لمینت hdf  نام دارد که در بازار به پارکت لمینت معروف است. لمینت یا پارکت لمینت محصولی بسیار شیک و با رنگ بندی متنوع است. این محصول نصب فوق العاده بی دردسری دارد به طوری که یک فضای ۱۰۰ متری را به راحتی در یک روز می توان نصب کرد. پارکت لمینت علاوه بر نصب راحت زیبایی فوق العاده ای هم به فضای شما می بخشد. بر خلاف چوب واقعی، پارکت لمینت از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است و خرید پارکت لمینت برای پوشش کف بسیارر مقرون به صرفه است. شما به راحتی می توانید با صرف هزینه ای مناسب و کم ظاهری چوبی به کف منزلتان بدهید. نوع نصب پارکت لمینت این امکان را به شما می دهد که پس از مدتی لمینت را بازکرده و مجددا در جای دیگر نصب کنید. نگهداری و تمیز کردن آسان در کنار دیگر مزایای آن لمینت را به محصولی محبوب میان مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

چه جاهایی می توان از لمینت استفاده کرد؟

در بازار برای هر مکانی پارکت لمینت مناسب موجود است. بهتر است قبل از خرید و انتخاب نوع پارکت لمینت با مشاوران فروش مشورت کنید. به طور کلی در هر مکانی می توانید از لمینت استفاده کنید به جز مکان هایی که آبریزش دارند. لمینت ها هر چقدر هم در مقابل رطوبت مقاوم باشند، ماهیت چوبی دارند و در نهایت در مقابل رطوبت یا آبریزش ۱۰۰% مقاوم نیستند. به همین دلیل نصب لمینت در مکان هایی مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی طول عمر آن را به شدت پایین می آورد. برای این مکان ها ما به شما استفاده از کفپوش pvc را پیشنهاد می کنیم. توضیحات مربوط به کفپوش را می توانید در بخش راهنمای خرید کفپوش مشاهده کنید.

نکات مهمی که باید هنگام خرید پارکت لمینت در نظر گرفت

در هنگام خرید پارکت لمینت هم مانند هر محصول دیگری باید یکسری نکات را مدنظر قرار داد تا بتوان خریدی مطمئن داشت. در خرید پارکت لمینت قبل از هر چیزی باید این کفپوش‌ها را شناخت. پس از آن تفاوت‌های پارکت لمینت را با دیگر کفپوش‌ها شناخت تا بتوان با چشم باز برای خرید پارکت لمینت اقدام کرد. یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید پارکت لمینت باید مد نظر قرار داد، خواسته و توقعی است که شما از کفپوش خانه‌تان انتظار دارید. تمیز شدن سریع، لکه نشدن، قابلیت شستشو، نگهداری گرما و سرما، دوام بالا و مواردی از این دست نکاتی است که در خرید پارکت لمینت باید به آن توجه شود.

دومین موضوع مهم، برندهای عرضه کننده کفپوش است. شرکت‌های زیادی در داخل کشورمان در حوزه فروش پارکت لمینت فعالیت می‌کنند و محصولات آن‌ها تنوع بالایی دارد. با این وجود در خرید پارکت لمینت باید پارامترهایی چون کیفیت محصول، خدمات پس از فروش، نصب رایگان، قیمت پارکت لمینت و مواردی از این دست را مد نظر قرار داد. بعد از آن بهترین برند را برای خرید پارکت لمینت انتخاب کنید.

سومین پارامتر مهم در خرید پارکت لمینت، طول عمر و دوام پارکت است. پارکت‌های درجه یک دارای ۴ لایه هستند. لایه رویی پارکت لمینت، یک رویه ضد آب و مقاوم به سایش و خراش است. در نتیجه پارکت لمینت درجه یک از طول عمر بالایی برخوردار است. لذا در هنگام خرید پارکت لمینت، باید حتما پارکت درجه ۱ را تهیه کنید چون این پارکت‌ها می‌توانند تا سالیان سال برای شما مناسب باشند.

موضوع مهم بعدی که در هنگام انتخاب پارکت لمینت باید مدنظر قرار گیرد، قیمت پارکت لمینت است. پارامترهای مختلفی بر قیمت خرید پارکت لمینت تاثیرگذار است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به برند عرضه کننده محصول، درجه کیفی پارکت لمینت، ضخامت پارکت و … اشاره کرد.

منظور از AC چیست؟

معیار AC با ضریب سایش میزان خش پذیری سطح روکش پارکت لمینت را تعیین می کند. برای اینکه انتخاب مناسبی از پارکت داشته باشید باید از AC برند مورد نظر مطلع باشید. هرچه عدد AC بالاتر باشد دوام و ماندگاری روکش لمینت بیشتر است. حداقل AC مورد نظر برای مکان های با تردد متوسط مانند منازل و یا اماکن هایی که تردد بدون کفش است، AC3 می باشد. AC4 برای فضاهای کم تردد مانند مسکونی یا ادارات و دفاتر کم تردد مناسب است. AC5 برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مانند مراکز تجاری یا ادارات پر رفت و آمد است. AC6 برای مکان های بسیار پر تردد استفاده می گردد. متاسفانه در ایران تکنولوژی ساخت AC6 وجود ندارد و نهایت AC موجود در بازار AC5 است. نمونه های لمینت با ضریب سایش AC5، در قسمت محصولات توضیح داده شده است. شما می توانید با مراجعه به صفحات لمینت آیدا و لمینت مکس فلور با مشخصه های فنی این لمینت ها آشنا شوید.

قیمت پارکت لمینت-آدلی آمود

نحوه خرید پارکت لمینت با قیمت مناسب

با توجه به مزایای مختلفی که ذکر شد، بازار خرید پارکت لمینت از رونق بالایی برخوردار است. امروزه استفاده از کفپوش لمینت به دلیل طول عمر بالا، قیمت مناسب، عایق بودن در برابر حرارت و … بسیار رایج است. آدلی آمود یکی از مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع کفپوش و پارکت از جمله پارکت لمینت است. از طریق این فروشگاه اینترنتی می‌توانید برای خرید پارکت لمینت در رنگ‌‌ها و طرح‌های شیک و جذاب اقدام نمایید.

پارکت لمینت ها به صورت بسته ای به فروش می رسند. خرید پارکت لمینت به صورت زیر است:

متراژ مورد نظر تقسیم بر متراژ هر بسته لمینت = تعداد بسته مورد نیاز

اکثر همکاران در صورتی که اعلام متراژ از طرف مشتری باشد مرجوعی کالا قبول نمی کنند اما مجموعه ما در هر صورت بسته های باز نشده و سالم را مرجوع می کند با این تفاوت که هزینه ارسال بسته مرجوعی به انبار به عهده مشتری است. در صورتی که متراژ برآوردی از طرف کارشناسان آدلی آمود باشد، هر تعداد بسته که به صورت کامل و بازنشده باقی بماند به انبار مرجوع می گردد. از لوازم ضروری که در هنگام خرید پارکت لمینت باید تهیه شود فوم سایلنت است. شما عزیزان علاوه بر خرید پارکت لمینت به اندازه متراژ کل لمینت باید فوم سایلنت هم تهیه کنید. فوم سایلنت زیر کار به یک سطح شدن کار کمک می کند و به علاوه از ایجاد سرو صدا هنگام راه رفتن روی لمینت جلوگیری می کند. از لوازم تکمیلی که نیاز دارید قرنیز و ابزار نصب لمینت است. قرنیز دور کار لمینت را می بندد و حاشیه متصل به دیوار را شکیل تر نشان می دهد. قرنیزها دو نوع PVC و MDF دارند که در صفحه مربوط به قرنیز توضیحات لازم داده شده است.

چه عواملی بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است؟

قیمت پارکت لمینت، یکی از نکات مهم در هنگام خرید پارکت لمینت، به حساب می‌آید. پارامترهای مختلفی بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کیفیت و مقاومت پارکت لمینت، یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت پارکت لمینت است. به طبع هر چقدر پارکت کیفیت بالاتر و مقاومت بهتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم دارد.
  • متراژ پارکت یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • پارکت لمینت با توجه به کاربردهای مختلفی که دارد، دارای ضخامت‌های متنوعی است. قیمت پارکت لمینت بسته به ضخامت آن و لایه‌هایی که دارد متغیر است.
  • همانطور که ذکر شد، برند عرضه کننده پارکت نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت است. برندهای معتبر ایرانی و خارجی زیادی در حوزه عرضه انواع مختلف پارکت، از جمله پارکت لمینت فعالیت می‌کنند. کیفیت محصولات عرضه شده توسط این برندها، خدمات پس از فروش، شرایط فروش و … بر روی قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • یکی از دیگر از پارامترهایی که بر روی قیمت پارکت لمینت تاثیر دارد، گارانتی مرکز عرضه کننده است. هرچقدر مدت زمان گارانتی بیشتر باشد، خریدار از کیفیت و مقاومت کفپوش مطمئن‌تر است و البته قیمت پارکت لمینت هم بالاتر خواهد بود.
  • همانطور که ذکر شد پارکت‌های لمینت درجه ۱، یک لایه‌ی خاص ضد آب بر روی خود دارند. این لایه باعث می‌شود تا رطوبت به لایه‌های داخلی پارکت نفوذ نکند و پارکت، ضد آب باشد. در نتیجه وجود این لایه باعث شده تا قیمت پارکت لمینت از قیمت پارکت‌های معمولی باشد.
قیمت پارکت لمینت-آدلی آمود

قیمت پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت با توجه به جنس مغزی، ضخامت و ضریب سایش متفاوت است. لمینت های موجود در بازار ضخامت های ۸ و ۱۰ و۱۲ میلیمتری دارند. لمینت ها با توجه به کیفیت و دوام و مقاومت در برابر رطوبت و موریانه بسیار مقرون به صرفه تر از پارکت های چوبی هستند. مغزی لمینت ها mdf یا hdf  هستند. البته امروزه در بازار لمینت های با مغزی mdf تراکم و طول عمر کمی که دارند در حال منسوخ شدن هستند. در حال حاضر اکثر لمینت های بازار دارای مغزی hdf با تراکم بالا می باشند. در چند سال اخیر به دلیل منع واردات mdf و hdf سازندگان با وارد کردن مواد اولیه لمینت همان جنس را در کارخانه های ایرانی تولید می کنند. به همین دلیل جنس مغزی ها چند نوع ایرانی، ترک، چین و روسی دارند. به تبع مغزی ها اکثر روکش های لمینت نیز وارداتی هستند و استاندارد روکش از کشوری که وارد می شود مورد تایید قرار می گیرد. در نتیجه محصول در ایران با متریال اولیه وارداتی تولید می شود.

قیمت پارکت لمینت ضد آب

قیمت پارکت لمینت به پارامترهای مختلفی از جمله نوع پارکت، کیفیت پارکت، رنگ آن و مواردی از این دست وابسته است. کفپوش‌های پارکتی یکی از منحصر به فردترین انواع کفپوش‌های موجود در بازار هستند. واژه لمینت به معنای قرار گرفتن چند لایه به صورت فشرده بر روی هم و تشکیل یک جسم واحد است. پارکت‌های لمینتی عموما از چهار لایه فشرده تشکیل شده‌اند و در نتیجه مقاومت بالایی دارند. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت پارکت لمینت و خصوصیات این کفپوش‌ها ارائه می‌کنیم.

قیمت پارکت لمینت با نصب

در قسمت قبل پارامترهای تعیین کننده قیمت خرید پارکت لمینت ذکر شد. با این وجود هزینه نصب یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیر به سزایی دارد. عموما در نصب پارکت لمینت، به یکسری متریال و زیرساخت‌ها نیاز است که این تجهیزات تاثیر به سزایی در قیمت پارکت لمینت و نصب آن دارند.

به عنوان مثال زیر سازی پارکت لمینت، نیازمند موادی همچون فوم، ماده پر کننده و … است که هر کدام از این موارد هم نقش بسیار زیادی هم در کیفیت و هم در قیمت پارکت لمینت و هزینه نصب آن دارند. لازم به ذکر است که میزان ضخامت پارکت لمینت و فوم و زیرساخت‌های استفاده شده در آن نیز بر قیمت نصب پارکت تاثیرگذار است. هر چقدر ضخامت فوم و زیر ساخت‌های زیر پارکت بیشتر باشد، پارکت مانع از انتقال صدا و حرارت می‌شود. با این وجود ضخامت بیشتر زیر ساخت‌های پارکت، نیازمند زمان و مهارت بیشتر برای نصب پارکت لمینت نیز هست. در نتیجه قیمت نصب پارکت نیز بالاتر می‌رود. به غیر از این موارد، مهارت و دقت نصاب نیز در نصب پارکت و هزینه نصب آن تاثیر به سزایی دارد.

نصب پارکت لمینت

سازندگان این محصول را به همراه کلیک های نر و ماده طراحی کرده اند به طوری که تایل های لمینت از این طریق با هم چفت می شوند. بهترین نوع کلیک لمینت ها، کلیک ولینگه است. اکثر محصولات آدلی آمود دارای کلیک های ولینگه هستند. به دلیل این مکانیزم کلیکی لمینت ها، سرعت نصب درآن بسیار بیشتر از سایر کفپوش هاست. اگر شما به دنبال یک کار نهایی با کیفیت و تمیز هستید باید یک نصاب حرفه ای را انتخاب کنید. اکیپ نصاب آدلی آمود با چندین سال تجربه آماده ارائه خدمات نصب لمینت به شما عزیزان هستند.

چه نکاتی را باید در نصب پارکت لمینت رعایت کنیم؟

در هنگام نصب پارکت لمینت، یکسری نکات اساسی وجود دارد که رعایت کردن آن موجب عملکرد بهتر و طول عمر بالاتر پارکت لمینت می‌شود. لذا در هنگام خرید پارکت لمینت، حتما باید به فرآیند نصب پارکت هم توجه شود و برای این امر از نصاب ماهر کمک گرفته شود. یکی از نکات مهم در نصب پارکت لمینت، صاف بودن سطحی است که قرار است پارکت بر روی آن نصب شود. اگر سطح شما دارای برجستگی و یا فرو رفتگی است بهتر است که ابتدا زیرسازی سطحی انجام داده و سطح را کاملا صاف و یکدست نمایید. اگر زیر کفپوش، سرامیک یا موزاییک است، از لق نبودن موزاییک و سرامیک‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر سطح زیرین کفپوش‌ها با سیمان پوشانده شده است، حتما از یکدست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

موضوع مهم دیگر، میزان دمای هوا و رطوبت است. به صورت کلی حرارت و رطوبت زیاد بر روی کفپوش‌ها تاثیر گذارند و می‌توانند باعث انبساط یا انقباض پارکت شوند. لذا در هنگام نصب باید حتما این موضوع را هم در نظر بگیرید و پارکت را در معرض حرارت یا رطوبت زیاد قرار ندهید. همچنین، در مناطق مرطوب، حشراتی مثل موریانه و … به شکل بسیار زیادی رشد می‌کنند که می‌توانند به پارکت آسیب برسانند. لذا در این مناطق قبل از نصب پارکت نیاز به سمپاشی است تا این حشرات از بین بروند. از طرفی بهتر است که کفپوش را قبل از نصب، حدود دو الی سه روز در فضای اتاق قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود تا کفپوش با فضا و دمای محیط کاملا سازگار شده و آماده‌ی نصب شود. همچنین در هنگام نصب پارکت باید به طول و عرض اتاق و اندازه پارکت‌ها توجه نمود و سپس پارکت‌ها را جوری کنار هم قرار داد تا کمترین میزان پِرتی را داشته باشند.

نکاتی که راجع به نگهداری پارکت لمینت باید رعایت کنید

  • پس از خرید پارکت لمینت و نصب آن، از برخورد وسایل نوک تیز که باعث ایجاد خراش در روکش لمینت می شود جدا خودداری کنید. اگر روکش روکش لمینت آسیب ببینند نفوذ پذیری آن به شدت بالا رفته و عمر لمینت کم می شود.
  • برای تمیز کردن لمینت از زمین شوی خیلی خیس استفاده نکنید.
  • بهترین راه برای محافطت از پارکت لمینت، کشیدن جاروبرقی با برس نرم است.
  • پس از خرید پارکت لمینت و نصب آن، هرگز از تمیز کنندده های ساینده استفاده نکنید.
  • از جا به جایی و کشیدن مبل ها، تخت خواب و اثاثیه سنگین بر روی پارکت خودداری کنید.
  • از قرار دادن گلدان های گل طبیعی بدون زیر گلدانی بر روی پارکت لمینت خودداری کنید.
  • در نهایت پس از خرید پارکت لمینت و نصب آن، در صورت آسیب دیدگی جدی قطعات آسیب دیده قابل تعویض هستند.

سوالات متداول خرید و قیمت پارکت لمینت

چه جاهایی می توان از لمینت استفاده کرد؟

در بازار برای هر مکانی پارکت لمینت مناسب موجود است. بهتر است قبل از خرید و انتخاب نوع پارکت لمینت با مشاوران فروش مشورت کنید. به طور کلی در هر مکانی می توانید از لمینت استفاده کنید به جز مکان هایی که آبریزش دارند. لمینت ها هر چقدر هم در مقابل رطوبت مقاوم باشند، ماهیت چوبی دارند و در نهایت در مقابل رطوبت یا آبریزش ۱۰۰% مقاوم نیستند. به همین دلیل نصب لمینت در مکان هایی مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی طول عمر آن را به شدت پایین می آورد. 

چه عواملی بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است؟

  • کیفیت و مقاومت پارکت لمینت، یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت پارکت لمینت است. به طبع هر چقدر پارکت کیفیت بالاتر و مقاومت بهتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم دارد.
  • متراژ پارکت یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • پارکت لمینت با توجه به کاربردهای مختلفی که دارد، دارای ضخامت‌های متنوعی است. قیمت پارکت لمینت بسته به ضخامت آن و لایه‌هایی که دارد متغیر است.
  • همانطور که ذکر شد، برند عرضه کننده پارکت نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت است. 

معرفی پارکت لمینت

در سال‌های اخیر بازار خرید پارکت لمینت از رونق بالایی برخوردار بوده و استفاده از این کفپوش‌ها در سراسر جهان رواج پیدا کرده است. کفپوش لمینت که به دلیل کاربرد مشابه‌اش با پارکت، پارکت لمینت هم نامیده می‌شود از مواد ترکیبی ساخته شده است. عمدتا جنس اصلی این پارکت‌ها، HDF یا الیاف با چگالی و فشردگی زیاد است. از طرفی چوب هم یکی دیگر از مواد اصلی تشکیل دهنده این پارکت‌ها است.

تاریخچه پارکت لمینت به اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی برمی‌گردد. این دسته از کفپوش‌ها در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، توانستند جایگاه خوبی در بازار کشورهای اروپایی برای خود دست و پا کنند. پس از آن نیز صادرات این محصولات به نقاط مختلف دنیا بیشتر و بیشتر شد. در نتیجه امروزه پارکت لمینت توانسته جای کفپوش‌های چوبی را در بازار کشورهای مختلف پر کند. نسل جدید پارکت لمینت، کیفیت بالاتری نسبت به پارکت‌های اولیه داشته و در نتیجه توانسته نظر طراحان و فعالان در حوزه ساخت و ساز را به خود جلب کند.

از جمله مهمترین تفاوت‌های کفپوش پارکت لمینت با پارکت چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ بندی گسترده و طرح‌های متنوع و جذاب یکی از مزایای این کفپوش‌ها نسبت به پارکت چوبی است.
  • برای نصب پارکت لمینت، نیازی به چسب نیست. نصب پارکت لمینت به وسیله شیارهای خاص دور لمینت صورت می‌گیرد. در نتیجه پارکت‌ها کاملا به هم چفت می‌شوند. از طرفی به دلیل استفاده نکردن از چسب در نصب این کفپوش‌ها، دیگر خبری از کنده شدن پارکت نیست.
  • پارکت لمینت دوام بالاتری نسبت به پارکت چوبی دارد.
  • در هنگام نصب پارکت لمینت، در زیر آن فوم قرار می‌دهند. در نتیجه همین موضوع سبب می‌شود که انتقال صدا به طبقه‌های پایین‌تر بسیار کاهش پیدا کند.
  • هزینه خرید پارکت لمینت نسبت به پارکت چوبی پایین‌تر است. از طرفی هزینه نصب پارکت لمینت هم کمتر از پارکت چوبی است.

قیمت پارکت لمینت-آدلی آمود

چرا لمینت را برای پوشش کف انتخاب می کنیم؟

یکی از پوشش های کف موجود لمینت mdf  یا لمینت hdf  نام دارد که در بازار به پارکت لمینت معروف است. لمینت یا پارکت لمینت محصولی بسیار شیک و با رنگ بندی متنوع است. این محصول نصب فوق العاده بی دردسری دارد به طوری که یک فضای ۱۰۰ متری را به راحتی در یک روز می توان نصب کرد. پارکت لمینت علاوه بر نصب راحت زیبایی فوق العاده ای هم به فضای شما می بخشد. بر خلاف چوب واقعی، پارکت لمینت از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است و خرید پارکت لمینت برای پوشش کف بسیارر مقرون به صرفه است. شما به راحتی می توانید با صرف هزینه ای مناسب و کم ظاهری چوبی به کف منزلتان بدهید. نوع نصب پارکت لمینت این امکان را به شما می دهد که پس از مدتی لمینت را بازکرده و مجددا در جای دیگر نصب کنید. نگهداری و تمیز کردن آسان در کنار دیگر مزایای آن لمینت را به محصولی محبوب میان مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

چه جاهایی می توان از لمینت استفاده کرد؟

در بازار برای هر مکانی پارکت لمینت مناسب موجود است. بهتر است قبل از خرید و انتخاب نوع پارکت لمینت با مشاوران فروش مشورت کنید. به طور کلی در هر مکانی می توانید از لمینت استفاده کنید به جز مکان هایی که آبریزش دارند. لمینت ها هر چقدر هم در مقابل رطوبت مقاوم باشند، ماهیت چوبی دارند و در نهایت در مقابل رطوبت یا آبریزش ۱۰۰% مقاوم نیستند. به همین دلیل نصب لمینت در مکان هایی مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی طول عمر آن را به شدت پایین می آورد. برای این مکان ها ما به شما استفاده از کفپوش pvc را پیشنهاد می کنیم. توضیحات مربوط به کفپوش را می توانید در بخش راهنمای خرید کفپوش مشاهده کنید.

نکات مهمی که باید هنگام خرید پارکت لمینت در نظر گرفت

در هنگام خرید پارکت لمینت هم مانند هر محصول دیگری باید یکسری نکات را مدنظر قرار داد تا بتوان خریدی مطمئن داشت. در خرید پارکت لمینت قبل از هر چیزی باید این کفپوش‌ها را شناخت. پس از آن تفاوت‌های پارکت لمینت را با دیگر کفپوش‌ها شناخت تا بتوان با چشم باز برای خرید پارکت لمینت اقدام کرد. یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید پارکت لمینت باید مد نظر قرار داد، خواسته و توقعی است که شما از کفپوش خانه‌تان انتظار دارید. تمیز شدن سریع، لکه نشدن، قابلیت شستشو، نگهداری گرما و سرما، دوام بالا و مواردی از این دست نکاتی است که در خرید پارکت لمینت باید به آن توجه شود.

دومین موضوع مهم، برندهای عرضه کننده کفپوش است. شرکت‌های زیادی در داخل کشورمان در حوزه فروش پارکت لمینت فعالیت می‌کنند و محصولات آن‌ها تنوع بالایی دارد. با این وجود در خرید پارکت لمینت باید پارامترهایی چون کیفیت محصول، خدمات پس از فروش، نصب رایگان، قیمت پارکت لمینت و مواردی از این دست را مد نظر قرار داد. بعد از آن بهترین برند را برای خرید پارکت لمینت انتخاب کنید.

سومین پارامتر مهم در خرید پارکت لمینت، طول عمر و دوام پارکت است. پارکت‌های درجه یک دارای ۴ لایه هستند. لایه رویی پارکت لمینت، یک رویه ضد آب و مقاوم به سایش و خراش است. در نتیجه پارکت لمینت درجه یک از طول عمر بالایی برخوردار است. لذا در هنگام خرید پارکت لمینت، باید حتما پارکت درجه ۱ را تهیه کنید چون این پارکت‌ها می‌توانند تا سالیان سال برای شما مناسب باشند.

موضوع مهم بعدی که در هنگام انتخاب پارکت لمینت باید مدنظر قرار گیرد، قیمت پارکت لمینت است. پارامترهای مختلفی بر قیمت خرید پارکت لمینت تاثیرگذار است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به برند عرضه کننده محصول، درجه کیفی پارکت لمینت، ضخامت پارکت و … اشاره کرد.

منظور از AC چیست؟

معیار AC با ضریب سایش میزان خش پذیری سطح روکش پارکت لمینت را تعیین می کند. برای اینکه انتخاب مناسبی از پارکت داشته باشید باید از AC برند مورد نظر مطلع باشید. هرچه عدد AC بالاتر باشد دوام و ماندگاری روکش لمینت بیشتر است. حداقل AC مورد نظر برای مکان های با تردد متوسط مانند منازل و یا اماکن هایی که تردد بدون کفش است، AC3 می باشد. AC4 برای فضاهای کم تردد مانند مسکونی یا ادارات و دفاتر کم تردد مناسب است. AC5 برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مانند مراکز تجاری یا ادارات پر رفت و آمد است. AC6 برای مکان های بسیار پر تردد استفاده می گردد. متاسفانه در ایران تکنولوژی ساخت AC6 وجود ندارد و نهایت AC موجود در بازار AC5 است. نمونه های لمینت با ضریب سایش AC5، در قسمت محصولات توضیح داده شده است. شما می توانید با مراجعه به صفحات لمینت آیدا و لمینت مکس فلور با مشخصه های فنی این لمینت ها آشنا شوید.
قیمت پارکت لمینت-آدلی آمود

نحوه خرید پارکت لمینت با قیمت مناسب

با توجه به مزایای مختلفی که ذکر شد، بازار خرید پارکت لمینت از رونق بالایی برخوردار است. امروزه استفاده از کفپوش لمینت به دلیل طول عمر بالا، قیمت مناسب، عایق بودن در برابر حرارت و … بسیار رایج است. آدلی آمود یکی از مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع کفپوش و پارکت از جمله پارکت لمینت است. از طریق این فروشگاه اینترنتی می‌توانید برای خرید پارکت لمینت در رنگ‌‌ها و طرح‌های شیک و جذاب اقدام نمایید.پارکت لمینت ها به صورت بسته ای به فروش می رسند. خرید پارکت لمینت به صورت زیر است:متراژ مورد نظر تقسیم بر متراژ هر بسته لمینت = تعداد بسته مورد نیازاکثر همکاران در صورتی که اعلام متراژ از طرف مشتری باشد مرجوعی کالا قبول نمی کنند اما مجموعه ما در هر صورت بسته های باز نشده و سالم را مرجوع می کند با این تفاوت که هزینه ارسال بسته مرجوعی به انبار به عهده مشتری است. در صورتی که متراژ برآوردی از طرف کارشناسان آدلی آمود باشد، هر تعداد بسته که به صورت کامل و بازنشده باقی بماند به انبار مرجوع می گردد. از لوازم ضروری که در هنگام خرید پارکت لمینت باید تهیه شود فوم سایلنت است. شما عزیزان علاوه بر خرید پارکت لمینت به اندازه متراژ کل لمینت باید فوم سایلنت هم تهیه کنید. فوم سایلنت زیر کار به یک سطح شدن کار کمک می کند و به علاوه از ایجاد سرو صدا هنگام راه رفتن روی لمینت جلوگیری می کند. از لوازم تکمیلی که نیاز دارید قرنیز و ابزار نصب لمینت است. قرنیز دور کار لمینت را می بندد و حاشیه متصل به دیوار را شکیل تر نشان می دهد. قرنیزها دو نوع PVC و MDF دارند که در صفحه مربوط به قرنیز توضیحات لازم داده شده است.

چه عواملی بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است؟

قیمت پارکت لمینت، یکی از نکات مهم در هنگام خرید پارکت لمینت، به حساب می‌آید. پارامترهای مختلفی بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • کیفیت و مقاومت پارکت لمینت، یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت پارکت لمینت است. به طبع هر چقدر پارکت کیفیت بالاتر و مقاومت بهتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم دارد.
  • متراژ پارکت یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • پارکت لمینت با توجه به کاربردهای مختلفی که دارد، دارای ضخامت‌های متنوعی است. قیمت پارکت لمینت بسته به ضخامت آن و لایه‌هایی که دارد متغیر است.
  • همانطور که ذکر شد، برند عرضه کننده پارکت نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت است. برندهای معتبر ایرانی و خارجی زیادی در حوزه عرضه انواع مختلف پارکت، از جمله پارکت لمینت فعالیت می‌کنند. کیفیت محصولات عرضه شده توسط این برندها، خدمات پس از فروش، شرایط فروش و … بر روی قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • یکی از دیگر از پارامترهایی که بر روی قیمت پارکت لمینت تاثیر دارد، گارانتی مرکز عرضه کننده است. هرچقدر مدت زمان گارانتی بیشتر باشد، خریدار از کیفیت و مقاومت کفپوش مطمئن‌تر است و البته قیمت پارکت لمینت هم بالاتر خواهد بود.
  • همانطور که ذکر شد پارکت‌های لمینت درجه ۱، یک لایه‌ی خاص ضد آب بر روی خود دارند. این لایه باعث می‌شود تا رطوبت به لایه‌های داخلی پارکت نفوذ نکند و پارکت، ضد آب باشد. در نتیجه وجود این لایه باعث شده تا قیمت پارکت لمینت از قیمت پارکت‌های معمولی باشد.
قیمت پارکت لمینت-آدلی آمود

قیمت پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت با توجه به جنس مغزی، ضخامت و ضریب سایش متفاوت است. لمینت های موجود در بازار ضخامت های ۸ و ۱۰ و۱۲ میلیمتری دارند. لمینت ها با توجه به کیفیت و دوام و مقاومت در برابر رطوبت و موریانه بسیار مقرون به صرفه تر از پارکت های چوبی هستند. مغزی لمینت ها mdf یا hdf  هستند. البته امروزه در بازار لمینت های با مغزی mdf تراکم و طول عمر کمی که دارند در حال منسوخ شدن هستند. در حال حاضر اکثر لمینت های بازار دارای مغزی hdf با تراکم بالا می باشند. در چند سال اخیر به دلیل منع واردات mdf و hdf سازندگان با وارد کردن مواد اولیه لمینت همان جنس را در کارخانه های ایرانی تولید می کنند. به همین دلیل جنس مغزی ها چند نوع ایرانی، ترک، چین و روسی دارند. به تبع مغزی ها اکثر روکش های لمینت نیز وارداتی هستند و استاندارد روکش از کشوری که وارد می شود مورد تایید قرار می گیرد. در نتیجه محصول در ایران با متریال اولیه وارداتی تولید می شود.

قیمت پارکت لمینت ضد آب

قیمت پارکت لمینت به پارامترهای مختلفی از جمله نوع پارکت، کیفیت پارکت، رنگ آن و مواردی از این دست وابسته است. کفپوش‌های پارکتی یکی از منحصر به فردترین انواع کفپوش‌های موجود در بازار هستند. واژه لمینت به معنای قرار گرفتن چند لایه به صورت فشرده بر روی هم و تشکیل یک جسم واحد است. پارکت‌های لمینتی عموما از چهار لایه فشرده تشکیل شده‌اند و در نتیجه مقاومت بالایی دارند. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت پارکت لمینت و خصوصیات این کفپوش‌ها ارائه می‌کنیم.

قیمت پارکت لمینت با نصب

در قسمت قبل پارامترهای تعیین کننده قیمت خرید پارکت لمینت ذکر شد. با این وجود هزینه نصب یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیر به سزایی دارد. عموما در نصب پارکت لمینت، به یکسری متریال و زیرساخت‌ها نیاز است که این تجهیزات تاثیر به سزایی در قیمت پارکت لمینت و نصب آن دارند.به عنوان مثال زیر سازی پارکت لمینت، نیازمند موادی همچون فوم، ماده پر کننده و … است که هر کدام از این موارد هم نقش بسیار زیادی هم در کیفیت و هم در قیمت پارکت لمینت و هزینه نصب آن دارند. لازم به ذکر است که میزان ضخامت پارکت لمینت و فوم و زیرساخت‌های استفاده شده در آن نیز بر قیمت نصب پارکت تاثیرگذار است. هر چقدر ضخامت فوم و زیر ساخت‌های زیر پارکت بیشتر باشد، پارکت مانع از انتقال صدا و حرارت می‌شود. با این وجود ضخامت بیشتر زیر ساخت‌های پارکت، نیازمند زمان و مهارت بیشتر برای نصب پارکت لمینت نیز هست. در نتیجه قیمت نصب پارکت نیز بالاتر می‌رود. به غیر از این موارد، مهارت و دقت نصاب نیز در نصب پارکت و هزینه نصب آن تاثیر به سزایی دارد.

نصب پارکت لمینت

سازندگان این محصول را به همراه کلیک های نر و ماده طراحی کرده اند به طوری که تایل های لمینت از این طریق با هم چفت می شوند. بهترین نوع کلیک لمینت ها، کلیک ولینگه است. اکثر محصولات آدلی آمود دارای کلیک های ولینگه هستند. به دلیل این مکانیزم کلیکی لمینت ها، سرعت نصب درآن بسیار بیشتر از سایر کفپوش هاست. اگر شما به دنبال یک کار نهایی با کیفیت و تمیز هستید باید یک نصاب حرفه ای را انتخاب کنید. اکیپ نصاب آدلی آمود با چندین سال تجربه آماده ارائه خدمات نصب لمینت به شما عزیزان هستند.

چه نکاتی را باید در نصب پارکت لمینت رعایت کنیم؟

در هنگام نصب پارکت لمینت، یکسری نکات اساسی وجود دارد که رعایت کردن آن موجب عملکرد بهتر و طول عمر بالاتر پارکت لمینت می‌شود. لذا در هنگام خرید پارکت لمینت، حتما باید به فرآیند نصب پارکت هم توجه شود و برای این امر از نصاب ماهر کمک گرفته شود. یکی از نکات مهم در نصب پارکت لمینت، صاف بودن سطحی است که قرار است پارکت بر روی آن نصب شود. اگر سطح شما دارای برجستگی و یا فرو رفتگی است بهتر است که ابتدا زیرسازی سطحی انجام داده و سطح را کاملا صاف و یکدست نمایید. اگر زیر کفپوش، سرامیک یا موزاییک است، از لق نبودن موزاییک و سرامیک‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر سطح زیرین کفپوش‌ها با سیمان پوشانده شده است، حتما از یکدست بودن آن اطمینان حاصل کنید.موضوع مهم دیگر، میزان دمای هوا و رطوبت است. به صورت کلی حرارت و رطوبت زیاد بر روی کفپوش‌ها تاثیر گذارند و می‌توانند باعث انبساط یا انقباض پارکت شوند. لذا در هنگام نصب باید حتما این موضوع را هم در نظر بگیرید و پارکت را در معرض حرارت یا رطوبت زیاد قرار ندهید. همچنین، در مناطق مرطوب، حشراتی مثل موریانه و … به شکل بسیار زیادی رشد می‌کنند که می‌توانند به پارکت آسیب برسانند. لذا در این مناطق قبل از نصب پارکت نیاز به سمپاشی است تا این حشرات از بین بروند. از طرفی بهتر است که کفپوش را قبل از نصب، حدود دو الی سه روز در فضای اتاق قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود تا کفپوش با فضا و دمای محیط کاملا سازگار شده و آماده‌ی نصب شود. همچنین در هنگام نصب پارکت باید به طول و عرض اتاق و اندازه پارکت‌ها توجه نمود و سپس پارکت‌ها را جوری کنار هم قرار داد تا کمترین میزان پِرتی را داشته باشند.

نکاتی که راجع به نگهداری پارکت لمینت باید رعایت کنید

  • پس از خرید پارکت لمینت و نصب آن، از برخورد وسایل نوک تیز که باعث ایجاد خراش در روکش لمینت می شود جدا خودداری کنید. اگر روکش روکش لمینت آسیب ببینند نفوذ پذیری آن به شدت بالا رفته و عمر لمینت کم می شود.
  • برای تمیز کردن لمینت از زمین شوی خیلی خیس استفاده نکنید.
  • بهترین راه برای محافطت از پارکت لمینت، کشیدن جاروبرقی با برس نرم است.
  • پس از خرید پارکت لمینت و نصب آن، هرگز از تمیز کنندده های ساینده استفاده نکنید.
  • از جا به جایی و کشیدن مبل ها، تخت خواب و اثاثیه سنگین بر روی پارکت خودداری کنید.
  • از قرار دادن گلدان های گل طبیعی بدون زیر گلدانی بر روی پارکت لمینت خودداری کنید.
  • در نهایت پس از خرید پارکت لمینت و نصب آن، در صورت آسیب دیدگی جدی قطعات آسیب دیده قابل تعویض هستند.

سوالات متداول درباره پارکت لمینت

در بازار برای هر مکانی پارکت لمینت مناسب موجود است. بهتر است قبل از خرید و انتخاب نوع پارکت لمینت با مشاوران فروش مشورت کنید. به طور کلی در هر مکانی می توانید از لمینت استفاده کنید به جز مکان هایی که آبریزش دارند. لمینت ها هر چقدر هم در مقابل رطوبت مقاوم باشند، ماهیت چوبی دارند و در نهایت در مقابل رطوبت یا آبریزش ۱۰۰% مقاوم نیستند. به همین دلیل نصب لمینت در مکان هایی مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی طول عمر آن را به شدت پایین می آورد. 

  • کیفیت و مقاومت پارکت لمینت، یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت پارکت لمینت است. به طبع هر چقدر پارکت کیفیت بالاتر و مقاومت بهتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم دارد.
  • متراژ پارکت یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • پارکت لمینت با توجه به کاربردهای مختلفی که دارد، دارای ضخامت‌های متنوعی است. قیمت پارکت لمینت بسته به ضخامت آن و لایه‌هایی که دارد متغیر است.
  • همانطور که ذکر شد، برند عرضه کننده پارکت نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت است. 
  • جنس پارکت لمینت ها از چوب فرآوری شده است که به آن HDF می گویند. در نتیجه در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر هستند.
    اگر قصد نصب پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایش از کف را دارید حتما موارد زیر را رعایت کنید:
    ۱- پارکت لمینت انتخابی باید دارای چگالی و دانسیته بالایی باشد. (حداکثر دانسیته پارکت لمینت ها ۹۸۰ و حداقل ۷۹۰ است.)
    ۲- قبل از نصب حتما زیرسازی مناسب انجام شودو یک لایه نایلون قبل از فوم سایلنت روی کف نصب شود. این لایه نایلونی از تعریق و رسیدن رطوبت به لمینت جلوگیری می کند.
    ۳- نصب پارکت لمینت در حالتی انجام شود که سیستم گرمایشی خاموش است (دمای ایدهآل نصب بین ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است)
    ۴-پس از نصب دمای سیستم گرمایشی را به تدریج کم یا زیاد کنید (حداکثر دما بین ۲۷ تا ۳۰ درجه باشد)
    ۵- پس از نصب روی پارکت لمینت ها را کامل با فرش و موکت نپوشانید تا لمینت فرصت تبادل حرارت داشته باشد.
    با رعایت موارد گفته شده می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایش از کف استفاده کنید و از این تکنولوژی لذت ببرید.
  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از نصب پارکت لمینت زیرسازی است. زیرسازی درست واصولی تاثیر به سزایی در طول عمر پارکت لمینت دارد.
    به طور کلی سطحی که قرار است پارکت لمینت وی آن نصب شود باید صاف و یکدست باشد.
  • اگر سطح کار شما سرامیک، کوزائیک یا کاشی بااشد، درصورت عدم وجود شکستگی و پستی وبلندی به زیرسازی نیازی نیست و می توانید با خیال راحت پارکت لمینت را نصب کنید.
    اگر سطح کار سیمان باشد، حتما باید یکدست و شمشه کشی شده باشد و هیچ گونه پستی بلندی با ارتفاع بیش از ۳ میلیمتر نداشته باشد. اگر سیمان لیسه ای با سزحی کاملا صاف باشد می تونید بدون زیرسازی لمینت را نصب کنید.
    در غیر این صورت هر سطحی با برجستگی با فرورفتگی بیش از ۳ میلیمتر به زیرسازی نیاز دارد.