لمینت کف خانه

لمینت کف خانه چیست؟

لمینت کف خانه از جمله مهمترین انواع کفپوش‌های ساختمانی است. کلمه لمینت از فعلLamination  به معنای ساختن یک ماده با لایه‌های مختلف گرفته شده است. لمینت کف خانه دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی است که از لایه‌های فشرده شده چوب، کربن، فیبر و … تولید می‌شود. این محصولات اولین بار در سال ۱۹۷۷ تولید شده و هفت سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۴ وارد بازار کشورهای اروپایی شد. بعد از آن رفته رفته کفپوش لمینت جای خود را در سراسر دنیا باز کرد و یکی از پرفروش‌ترین انواع کفپوش‌های ساختمانی لقب گرفت.

لمینت کف خانه قیمت مناسبی نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها دارد. تقریبا قیمت کفپوش لمینت چیزی در حدود نصف قیمت پارکت است. از طرفی این کفپوش‌ها طول عمر به نسبت زیادی دارند. همچنین ظاهر زیبا و طرح‌های متنوع یکی دیگر از مزایای این کفپوش‌ها است که سبب شده تا یکی از بهترین انواع کفپوش‌ها باشند. در ادامه اطلاعات مفصلی در خصوص لمینت کف خانه ارائه می‌کنیم.

انواع لمینت کف خانه

لمینت کف خانه را به صورت کلی می‌توان از چند منظر طبقه بندی کرد. اولین دسته بندی کفپوش‌های لمینتی دسته بندی بر اساس طرح و رنگ پارکت لمینت است. اصولا لمینت کف خانه با طرح چوب و در رنگ‌های گسترده و متنوعی تولید می‌شوند. کفپوش‌های لمینتی با رنگ سفید، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و مشکی و خاکستری از جمله پرفروش‌ترین انواع کفپوش‌های لمینتی هستند.

همچنین این محصولات از نظر ضخامت هم دارای انواع گوناگونی هستند. به صورت کلی کفپوش‌های لمینتی دارای ضخامت بالای ۲۰ سانتی‌متر هستند. اما وجود لایه‌های مختلف مثل لایه یو وی و لایه محافظ باعث می‌شود که این کفپوش‌ها ضخامت متنوعی داشته باشند. لازم به ذکر است هر چقدر ضخامت لمینت کف خانه بیشتر باشد، کیفیت و طول عمر بالاتری هم خواهد داشت.

علاوه بر این، لمینت کف خانه را می‌توان بر اساس درجه کیفی هم تقسیم بندی کرد. پارامترهای مختلفی مثل ضخامت پارکت، میزان فشرده بودن آن، کیفیت پارکت و … در تعیین درجه کیفی لمینت کف خانه موثرند.

لمینت کف خانه-آدلی آمود

تفاوت لمینت کف خانه با پارکت

پارکت و لمینت کف خانه دو دسته از مهمترین انواع کفپوش‌ها هستند که هر کدام خصوصیات قابل توجه خود را دارند. در این بخش این دو کفپوش ساختمانی را از هر نظر با هم مقایسه می‌کنیم تا به شناخت بهتری از هر کدام برسید.

پارکت‌ها دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی هستند که از چوب طبیعی تولید می‌شوند. فرایند تولید پارکت به این شکل است که چوب درخت را به صورت الوارهایی با ابعاد کوچک در می‌آورند. پس از آن پارکت را بر روی سطح مورد نظر چسبانده و در نهایت بر روی آن ساب و لاک می‌زنند. لازم به ذکر است که بسته به نوع درختی که به پارکت تبدیل می‌شود، این محصولات در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

در مقابل لمینت کف خانه که از آن با نام پارکت لمینت هم یاد می‌شود، دسته‌ای از کفپوش‌ها است که از چند لایه چوب فشرده تولید شده است. لمینت برخلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. با این وجود سطح خارجی لمینت کف خانه عمدتا دارای طرح و نقشی مانند چوب است.

اما در خصوص تفاوت پارکت و لمینت، لازم به ذکر است که اولین و مهمترین تفاوت در نحوه‌ی نصب این دو کفپوش است. برای نصب پارکت‌ها حتما باید از چسب مخصوص استفاده کرد و در نتیجه این فرایند هم زمانبر است و هم کثیف کاری زیادی دارد. از طرفی برای خشک شدن چسب هم باید حدود ۲۴ ساعت به پارکت زمان داد. در مقابل لمینت کف خانه دارای شیارهای مخصوصی به نام کلیک است که باعث می‌شود تایل‌های لمینت در یکدیگر قفل شوند و در نتیجه برای نصب به چسب نیاز ندارند. در نتیجه فرایند نصب لمینت بسیار ساده‌تر از پارکت است. از طرفی لمینت کف خانه قابلیت جمع کردن و نصب مجدد را دارد اما پارکت این چنین نیست.

قیمت پارکت بسیار بالاتر از لمینت است. از طرفی پارکت در برابر آب واکنش پذیر بوده و برعکس، لمینت تقریبا ضد آب است. از طرفی طول عمر پارکت چیزی بین ۴۰ الی ۸۰ سال است اما این عدد در خصوص لمینت نهایتا به ۱۰ سال می‌رسد.

مزایا و معایب پارکت لمینت

لمینت کف خانه هم مانند دیگر انواع کفپوش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. یکی از مهمترین مزیت‌های لمینت که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، سادگی نصب آن است. از طرفی نصب لمینت کف خانه نیازی به چسب ندارد و به سادگی می‌توان این کفپوش‌ها را نصب کرد. همچنین عدم استفاده از چسب باعث می‌شود که هم کفپوش و هم کف ساختمان صدمه نبیند. لذا کفپوش لمینت را می‌توان جمع و دوباره نصب کرد. از طرفی اگر کف ساختمان با موزاییک، سنگ فرش و … پوشانده شده باشد صدمه نمی‌بیند.

لمینت کف خانه نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها مقاومت بالایی در برابر سایش و اجسام نوک تیز دارد. از طرفی این کفپوش‌ها بعد از نصب، نیازی به لاک و یا ساب ندارند. لازم به ذکر است که قیمت لمینت نسبت به موزاییک، سرامیک، پارکت و … بسیار ارزان‌تر است که یکی از مزایای رقابتی آن به حساب می‌آید. همچنین لمینت کف خانه نسبت به آب حساسیت زیادی ندارد.

یک نکته دیگر در خصوص لمینت کف خانه، زیرساخت آن‌ها است. برای نصب کفپوش لازم است که به میزان مشخصی فوم زیر کفپوش نصب شود. در نتیجه این کفپوش‌ها تا حدود زیادی در برابر حرارت، صدا و برودت عایق هستند.

با وجود تمام مزایایی که ذکر شد، این کفپوش‌ها معایبی نیز دارند. یکی از معایب کفپوش لمینت، این است که در صورت نفوذ رطوبت و یا گرد و غبار به زیر لمینت، تمیز کردن آن کار سختی است. از طرفی گرم شدن زیاد هوا موجب انبساط کفپوش می‌شود و به مرور زمان به آن آسیب می‌رساند.

همچنین با وجود اینکه لمینت قابلیت طی کشی دارد اما نمی‌توان آن را با آب و سایر شوینده‌ها شست چون آسیب خواهد دید. علاوه بر این، در برخی از انواع این محصولات، کفپوش به سرعت خط و خش برمیدارد که باعث از بین رفتن ظاهر زیبای آن می‌شود.

لمینت کف خانه-آدلی آمود

طریقه نصب لمینت کف خانه

یکی از مهمترین موضوعات در انتخاب لمینت کف خانه فرایند نصب این کفپوش‌ها است. در نگاه اول فرایند نصب کفپوش‌های لمینتی، بسیار ساده به نظر می‌رسد. اما یکسری نکات کلیدی وجود دارد که رعایت نکردن آن‌ها باعث می‌شود تا پس از نصب کفپوش به مشکل بربخورید.

اولین نکته مهم در نصب لمینت کف خانه زیرسازی سطحی است. اگر سطح زیر کفپوش کاملا صاف و یکدست نباشد، تایل‌های لمینت به سختی درون هم چفت شده و در نصب لمینت مشکلاتی ایجاد می‌شود. لذا بهتر است حتما از یکدست بودن سطح زیر لمینت کف خانه اطمینان حاصل نمایید.

یک موضوع مهم دیگر، انبساط و انقباض کفپوش است. بهتر است حداقل ۴۸ ساعت قبل از نصب، کفپوش را در فضای خانه قرار دهید تا با دما و رطوبت محیط سازگار شود. همچنین تناسب سایز کفپوش‌ها با فضای اتاق هم یکدیگر از نکاتی است که در هنگام نصب لمینت کف خانه باید به آن توجه شود. از طرفی اگر حشراتی مانند موریانه، مورچه و … در سطح وجود دارند حتما قبل از نصب کفپوش سمپاشی کنید چون این حشرات می‌توانند به کفپوش لمینت آسیب جدی برسانند. از طرفی در صورتی که محیط دارای رطوبت زیادی باشد، باید با استفاده از تهویه، رطوبت اضافی از محیط خارج شود زیرا بر روی کفپوش تاثیرگذار است.

پس از رعایت تمامی این نکات و انجام زیرسازی مناسب، کافیست تایل‌های کفپوش را به صورت نر و ماده در یکدیگر جا زده و تمامی سطح را با آن‌ها بپوشانید. لازم به ذکر است که بلافاصله پس از تکمیل لمینت کف خانه می‌توانید از آن استفاده کنید. این هم یکی از مزایای مهم پارکت لمینت به حساب می‎آید.

پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت کفپوش لمینت

پارامترهای مختلفی بر قیمت کفپوش لمینت تاثیرگذارند. یکی از مهمترین این پارامترها کیفیت و مقاومت لمینت است. بسته به کیفیت مواد اولیه و میزان فشرده بودن آن‌ها، مقاومت و کیفیت کفپوش هم فرق داشته و در نتیجه قیمت آن نیز متفاوت است. یکی دیگر از پارامترهای کلیدی، ضخامت کفپوش است. هرچقدر لمینت کف خانه دارای ضخامت بیشتری باشد، قیمت بیشتری هم دارد.

همچنین طرح و رنگ کفپوش لمینت، بر قیمت آن تاثیر مستقیمی خواهد داشت. لازم به ذکر است برند عرضه کننده لمینت کف خانه نیز بر قیمت این محصولات موثر است. همچنین گارانتی، خدمات پس از فروش و حتی شرایط فروش لمینت نیز بر قیمت این محصولات موثر است.

به علاوه وجود یا عدم وجود لایه‌ی محافظ و لایه‌ی یو وی هم بر قیمت لمینت کف خانه تاثیر به سزایی خواهد داشت. لازم به ذکر است که نوساناتی که این روزها در بازار کشور وجود دارد هم بر قیمت این محصولات اثرگذار بوده است.

نحوه خرید لمینت کف خانه

روش‌های مختلفی برای خرید لمینت کف خانه وجود دارد که در این بین خرید اینترنتی روشی مطمئن برای تهیه این محصولات است. آدلی آمود یکی از مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع مختلف کفپوش از جمله لمینت، پارکت، پوستر و … است. با مراجعه به سایت آدلی آمود می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در خصوص این محصولات به دست آورده و برای خرید لمینت کف خانه اقدام کنید.

همچنین از طریق شماره‌های تماس موجود در سایت می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات بیشتری در خصوص این محصولات به دست بیاورید.

سوالات متداول لمینت کف خانه

لمینت کف خانه چیست؟

لمینت کف خانه از جمله مهمترین انواع کفپوش‌های ساختمانی است. کلمه لمینت از فعلLamination  به معنای ساختن یک ماده با لایه‌های مختلف گرفته شده است. لمینت کف خانه دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی است که از لایه‌های فشرده شده چوب، کربن، فیبر و … تولید می‌شود.

تفاوت لمینت کف خانه با پارکت چیست؟

پارکت‌ها دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی هستند که از چوب طبیعی تولید می‌شوند. فرایند تولید پارکت به این شکل است که چوب درخت را به صورت الوارهایی با ابعاد کوچک در می‌آورند. در مقابل لمینت کف خانه که از آن با نام پارکت لمینت هم یاد می‌شود، دسته‌ای از کفپوش‌ها است که از چند لایه چوب فشرده تولید شده است. لمینت برخلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. با این وجود سطح خارجی لمینت کف خانه عمدتا دارای طرح و نقشی مانند چوب است.                                      

لمینت کف خانه چیست؟

لمینت کف خانه از جمله مهمترین انواع کفپوش‌های ساختمانی است. کلمه لمینت از فعلLamination  به معنای ساختن یک ماده با لایه‌های مختلف گرفته شده است. لمینت کف خانه دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی است که از لایه‌های فشرده شده چوب، کربن، فیبر و … تولید می‌شود. این محصولات اولین بار در سال ۱۹۷۷ تولید شده و هفت سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۴ وارد بازار کشورهای اروپایی شد. بعد از آن رفته رفته کفپوش لمینت جای خود را در سراسر دنیا باز کرد و یکی از پرفروش‌ترین انواع کفپوش‌های ساختمانی لقب گرفت.لمینت کف خانه قیمت مناسبی نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها دارد. تقریبا قیمت کفپوش لمینت چیزی در حدود نصف قیمت پارکت است. از طرفی این کفپوش‌ها طول عمر به نسبت زیادی دارند. همچنین ظاهر زیبا و طرح‌های متنوع یکی دیگر از مزایای این کفپوش‌ها است که سبب شده تا یکی از بهترین انواع کفپوش‌ها باشند. در ادامه اطلاعات مفصلی در خصوص لمینت کف خانه ارائه می‌کنیم.

انواع لمینت کف خانه

لمینت کف خانه را به صورت کلی می‌توان از چند منظر طبقه بندی کرد. اولین دسته بندی کفپوش‌های لمینتی دسته بندی بر اساس طرح و رنگ پارکت لمینت است. اصولا لمینت کف خانه با طرح چوب و در رنگ‌های گسترده و متنوعی تولید می‌شوند. کفپوش‌های لمینتی با رنگ سفید، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و مشکی و خاکستری از جمله پرفروش‌ترین انواع کفپوش‌های لمینتی هستند.همچنین این محصولات از نظر ضخامت هم دارای انواع گوناگونی هستند. به صورت کلی کفپوش‌های لمینتی دارای ضخامت بالای ۲۰ سانتی‌متر هستند. اما وجود لایه‌های مختلف مثل لایه یو وی و لایه محافظ باعث می‌شود که این کفپوش‌ها ضخامت متنوعی داشته باشند. لازم به ذکر است هر چقدر ضخامت لمینت کف خانه بیشتر باشد، کیفیت و طول عمر بالاتری هم خواهد داشت.علاوه بر این، لمینت کف خانه را می‌توان بر اساس درجه کیفی هم تقسیم بندی کرد. پارامترهای مختلفی مثل ضخامت پارکت، میزان فشرده بودن آن، کیفیت پارکت و … در تعیین درجه کیفی لمینت کف خانه موثرند.
لمینت کف خانه-آدلی آمود

تفاوت لمینت کف خانه با پارکت

پارکت و لمینت کف خانه دو دسته از مهمترین انواع کفپوش‌ها هستند که هر کدام خصوصیات قابل توجه خود را دارند. در این بخش این دو کفپوش ساختمانی را از هر نظر با هم مقایسه می‌کنیم تا به شناخت بهتری از هر کدام برسید.پارکت‌ها دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی هستند که از چوب طبیعی تولید می‌شوند. فرایند تولید پارکت به این شکل است که چوب درخت را به صورت الوارهایی با ابعاد کوچک در می‌آورند. پس از آن پارکت را بر روی سطح مورد نظر چسبانده و در نهایت بر روی آن ساب و لاک می‌زنند. لازم به ذکر است که بسته به نوع درختی که به پارکت تبدیل می‌شود، این محصولات در انواع مختلفی تولید می‌شوند.در مقابل لمینت کف خانه که از آن با نام پارکت لمینت هم یاد می‌شود، دسته‌ای از کفپوش‌ها است که از چند لایه چوب فشرده تولید شده است. لمینت برخلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. با این وجود سطح خارجی لمینت کف خانه عمدتا دارای طرح و نقشی مانند چوب است.اما در خصوص تفاوت پارکت و لمینت، لازم به ذکر است که اولین و مهمترین تفاوت در نحوه‌ی نصب این دو کفپوش است. برای نصب پارکت‌ها حتما باید از چسب مخصوص استفاده کرد و در نتیجه این فرایند هم زمانبر است و هم کثیف کاری زیادی دارد. از طرفی برای خشک شدن چسب هم باید حدود ۲۴ ساعت به پارکت زمان داد. در مقابل لمینت کف خانه دارای شیارهای مخصوصی به نام کلیک است که باعث می‌شود تایل‌های لمینت در یکدیگر قفل شوند و در نتیجه برای نصب به چسب نیاز ندارند. در نتیجه فرایند نصب لمینت بسیار ساده‌تر از پارکت است. از طرفی لمینت کف خانه قابلیت جمع کردن و نصب مجدد را دارد اما پارکت این چنین نیست.قیمت پارکت بسیار بالاتر از لمینت است. از طرفی پارکت در برابر آب واکنش پذیر بوده و برعکس، لمینت تقریبا ضد آب است. از طرفی طول عمر پارکت چیزی بین ۴۰ الی ۸۰ سال است اما این عدد در خصوص لمینت نهایتا به ۱۰ سال می‌رسد.

مزایا و معایب پارکت لمینت

لمینت کف خانه هم مانند دیگر انواع کفپوش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. یکی از مهمترین مزیت‌های لمینت که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، سادگی نصب آن است. از طرفی نصب لمینت کف خانه نیازی به چسب ندارد و به سادگی می‌توان این کفپوش‌ها را نصب کرد. همچنین عدم استفاده از چسب باعث می‌شود که هم کفپوش و هم کف ساختمان صدمه نبیند. لذا کفپوش لمینت را می‌توان جمع و دوباره نصب کرد. از طرفی اگر کف ساختمان با موزاییک، سنگ فرش و … پوشانده شده باشد صدمه نمی‌بیند.لمینت کف خانه نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها مقاومت بالایی در برابر سایش و اجسام نوک تیز دارد. از طرفی این کفپوش‌ها بعد از نصب، نیازی به لاک و یا ساب ندارند. لازم به ذکر است که قیمت لمینت نسبت به موزاییک، سرامیک، پارکت و … بسیار ارزان‌تر است که یکی از مزایای رقابتی آن به حساب می‌آید. همچنین لمینت کف خانه نسبت به آب حساسیت زیادی ندارد.یک نکته دیگر در خصوص لمینت کف خانه، زیرساخت آن‌ها است. برای نصب کفپوش لازم است که به میزان مشخصی فوم زیر کفپوش نصب شود. در نتیجه این کفپوش‌ها تا حدود زیادی در برابر حرارت، صدا و برودت عایق هستند.با وجود تمام مزایایی که ذکر شد، این کفپوش‌ها معایبی نیز دارند. یکی از معایب کفپوش لمینت، این است که در صورت نفوذ رطوبت و یا گرد و غبار به زیر لمینت، تمیز کردن آن کار سختی است. از طرفی گرم شدن زیاد هوا موجب انبساط کفپوش می‌شود و به مرور زمان به آن آسیب می‌رساند.همچنین با وجود اینکه لمینت قابلیت طی کشی دارد اما نمی‌توان آن را با آب و سایر شوینده‌ها شست چون آسیب خواهد دید. علاوه بر این، در برخی از انواع این محصولات، کفپوش به سرعت خط و خش برمیدارد که باعث از بین رفتن ظاهر زیبای آن می‌شود.
لمینت کف خانه-آدلی آمود

طریقه نصب لمینت کف خانه

یکی از مهمترین موضوعات در انتخاب لمینت کف خانه فرایند نصب این کفپوش‌ها است. در نگاه اول فرایند نصب کفپوش‌های لمینتی، بسیار ساده به نظر می‌رسد. اما یکسری نکات کلیدی وجود دارد که رعایت نکردن آن‌ها باعث می‌شود تا پس از نصب کفپوش به مشکل بربخورید.اولین نکته مهم در نصب لمینت کف خانه زیرسازی سطحی است. اگر سطح زیر کفپوش کاملا صاف و یکدست نباشد، تایل‌های لمینت به سختی درون هم چفت شده و در نصب لمینت مشکلاتی ایجاد می‌شود. لذا بهتر است حتما از یکدست بودن سطح زیر لمینت کف خانه اطمینان حاصل نمایید.یک موضوع مهم دیگر، انبساط و انقباض کفپوش است. بهتر است حداقل ۴۸ ساعت قبل از نصب، کفپوش را در فضای خانه قرار دهید تا با دما و رطوبت محیط سازگار شود. همچنین تناسب سایز کفپوش‌ها با فضای اتاق هم یکدیگر از نکاتی است که در هنگام نصب لمینت کف خانه باید به آن توجه شود. از طرفی اگر حشراتی مانند موریانه، مورچه و … در سطح وجود دارند حتما قبل از نصب کفپوش سمپاشی کنید چون این حشرات می‌توانند به کفپوش لمینت آسیب جدی برسانند. از طرفی در صورتی که محیط دارای رطوبت زیادی باشد، باید با استفاده از تهویه، رطوبت اضافی از محیط خارج شود زیرا بر روی کفپوش تاثیرگذار است.پس از رعایت تمامی این نکات و انجام زیرسازی مناسب، کافیست تایل‌های کفپوش را به صورت نر و ماده در یکدیگر جا زده و تمامی سطح را با آن‌ها بپوشانید. لازم به ذکر است که بلافاصله پس از تکمیل لمینت کف خانه می‌توانید از آن استفاده کنید. این هم یکی از مزایای مهم پارکت لمینت به حساب می‎آید.

پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت کفپوش لمینت

پارامترهای مختلفی بر قیمت کفپوش لمینت تاثیرگذارند. یکی از مهمترین این پارامترها کیفیت و مقاومت لمینت است. بسته به کیفیت مواد اولیه و میزان فشرده بودن آن‌ها، مقاومت و کیفیت کفپوش هم فرق داشته و در نتیجه قیمت آن نیز متفاوت است. یکی دیگر از پارامترهای کلیدی، ضخامت کفپوش است. هرچقدر لمینت کف خانه دارای ضخامت بیشتری باشد، قیمت بیشتری هم دارد.همچنین طرح و رنگ کفپوش لمینت، بر قیمت آن تاثیر مستقیمی خواهد داشت. لازم به ذکر است برند عرضه کننده لمینت کف خانه نیز بر قیمت این محصولات موثر است. همچنین گارانتی، خدمات پس از فروش و حتی شرایط فروش لمینت نیز بر قیمت این محصولات موثر است.به علاوه وجود یا عدم وجود لایه‌ی محافظ و لایه‌ی یو وی هم بر قیمت لمینت کف خانه تاثیر به سزایی خواهد داشت. لازم به ذکر است که نوساناتی که این روزها در بازار کشور وجود دارد هم بر قیمت این محصولات اثرگذار بوده است.

نحوه خرید لمینت کف خانه

روش‌های مختلفی برای خرید لمینت کف خانه وجود دارد که در این بین خرید اینترنتی روشی مطمئن برای تهیه این محصولات است. آدلی آمود یکی از مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع مختلف کفپوش از جمله لمینت، پارکت، پوستر و … است. با مراجعه به سایت آدلی آمود می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در خصوص این محصولات به دست آورده و برای خرید لمینت کف خانه اقدام کنید.همچنین از طریق شماره‌های تماس موجود در سایت می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات بیشتری در خصوص این محصولات به دست بیاورید.

سوالات متداول درباره لمینت کف خانه

لمینت کف خانه از جمله مهمترین انواع کفپوش‌های ساختمانی است. کلمه لمینت از فعلLamination  به معنای ساختن یک ماده با لایه‌های مختلف گرفته شده است. لمینت کف خانه دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی است که از لایه‌های فشرده شده چوب، کربن، فیبر و … تولید می‌شود.
پارکت‌ها دسته‌ای از کفپوش‌های ساختمانی هستند که از چوب طبیعی تولید می‌شوند. فرایند تولید پارکت به این شکل است که چوب درخت را به صورت الوارهایی با ابعاد کوچک در می‌آورند. در مقابل لمینت کف خانه که از آن با نام پارکت لمینت هم یاد می‌شود، دسته‌ای از کفپوش‌ها است که از چند لایه چوب فشرده تولید شده است. لمینت برخلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. با این وجود سطح خارجی لمینت کف خانه عمدتا دارای طرح و نقشی مانند چوب است.                                      

در بازار برای هر مکانی پارکت لمینت مناسب موجود است. بهتر است قبل از خرید و انتخاب نوع پارکت لمینت با مشاوران فروش مشورت کنید. به طور کلی در هر مکانی می توانید از لمینت استفاده کنید به جز مکان هایی که آبریزش دارند. لمینت ها هر چقدر هم در مقابل رطوبت مقاوم باشند، ماهیت چوبی دارند و در نهایت در مقابل رطوبت یا آبریزش ۱۰۰% مقاوم نیستند. به همین دلیل نصب لمینت در مکان هایی مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی طول عمر آن را به شدت پایین می آورد. 

  • کیفیت و مقاومت پارکت لمینت، یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت پارکت لمینت است. به طبع هر چقدر پارکت کیفیت بالاتر و مقاومت بهتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم دارد.
  • متراژ پارکت یکی دیگر از پارامترهایی است که بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است.
  • پارکت لمینت با توجه به کاربردهای مختلفی که دارد، دارای ضخامت‌های متنوعی است. قیمت پارکت لمینت بسته به ضخامت آن و لایه‌هایی که دارد متغیر است.
  • همانطور که ذکر شد، برند عرضه کننده پارکت نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت است. 
  • جنس پارکت لمینت ها از چوب فرآوری شده است که به آن HDF می گویند. در نتیجه در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر هستند.
    اگر قصد نصب پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایش از کف را دارید حتما موارد زیر را رعایت کنید:
    ۱- پارکت لمینت انتخابی باید دارای چگالی و دانسیته بالایی باشد. (حداکثر دانسیته پارکت لمینت ها ۹۸۰ و حداقل ۷۹۰ است.)
    ۲- قبل از نصب حتما زیرسازی مناسب انجام شودو یک لایه نایلون قبل از فوم سایلنت روی کف نصب شود. این لایه نایلونی از تعریق و رسیدن رطوبت به لمینت جلوگیری می کند.
    ۳- نصب پارکت لمینت در حالتی انجام شود که سیستم گرمایشی خاموش است (دمای ایدهآل نصب بین ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است)
    ۴-پس از نصب دمای سیستم گرمایشی را به تدریج کم یا زیاد کنید (حداکثر دما بین ۲۷ تا ۳۰ درجه باشد)
    ۵- پس از نصب روی پارکت لمینت ها را کامل با فرش و موکت نپوشانید تا لمینت فرصت تبادل حرارت داشته باشد.
    با رعایت موارد گفته شده می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایش از کف استفاده کنید و از این تکنولوژی لذت ببرید.
  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از نصب پارکت لمینت زیرسازی است. زیرسازی درست واصولی تاثیر به سزایی در طول عمر پارکت لمینت دارد.
    به طور کلی سطحی که قرار است پارکت لمینت وی آن نصب شود باید صاف و یکدست باشد.
  • اگر سطح کار شما سرامیک، کوزائیک یا کاشی بااشد، درصورت عدم وجود شکستگی و پستی وبلندی به زیرسازی نیازی نیست و می توانید با خیال راحت پارکت لمینت را نصب کنید.
    اگر سطح کار سیمان باشد، حتما باید یکدست و شمشه کشی شده باشد و هیچ گونه پستی بلندی با ارتفاع بیش از ۳ میلیمتر نداشته باشد. اگر سیمان لیسه ای با سزحی کاملا صاف باشد می تونید بدون زیرسازی لمینت را نصب کنید.
    در غیر این صورت هر سطحی با برجستگی با فرورفتگی بیش از ۳ میلیمتر به زیرسازی نیاز دارد.

محصولات پرفروش پارکت لمینت

اشتراک گذاری:

چطور میتوانم به شما کمک کنم؟ با ما در ارتباط باشید
Call Now Button