دیوارپوش چیست؟ معرفی انواع دیوارپوش

دیوارپوش چیست؟ معرفی انواع دیوارپوش

 

دیوارپوش نوعی از پوشش تزئینی و یا محافظتی برای دیوارهاست. از دیوارپوش ها در اکثر فضاها از جمله مسکونی، اداری، تجاری، درمانی، آموزشی و … استفاده می شود. 
در گذشته تنها از رنگ برای تزئین دیوارها استفاده میشد، اما امروزه انواع مختلفی از دیوارپوش ها وارد بازار شده است که هر کدام با کاربری خاص خود پاسخگوی نیاز شما عزیزان هستند.
ترکیب دیوارپوش با کفپوش و پارکت لمینت  و سایر محصولات دکوراسیون داخلی، در طراحی مدرن مورد توجه اکثر طراحان و مشتریان قرار گرفته است. 
دیوارپوش ها علاوه بر کاربرد بصری و ظاهری خود، به منظور محافظت از سطح دیوارها هم استفاده می شوند. دیوارپوش ها به ما کمک می کنند علاوه بر زیباسازی ظاهر دیوار، بر نقاط قوت فضاها تاکید و با طراحی مختلف برای هر فضا شخصیتی جداگانه تعریف کنیم. انتخاب یک دیوارپوش مناسب می تواند به فضای کسالت بار جان دوباره دهد و فضایی دنج یا پرانرژی را ایجاد کند. به علاوه دیوارپوش می تواند با پوشاندن عیوب دیوار، جلوه نامناسب بصری دیوار را به زیبایی پوشش دهد.
دیوارپوش های مزایای زیادی دارند که در ادامه مطلب به بخشی از مزایای دیوارپوش ها اشاره می کنیم.

مزایای دیوارپوش:

  1. دیوارپوش های آکوستیک می توانند به کاهش صدای مزاحم در محیط کمک کنند. این دیوارپوش ها در فضاهایی مانند اتاق مدیریت،، دفاتر خصوصی، اتاق های هتل و مسافرخانهف آپارتمان ها و سالن سینما و استودیو ضبط صدا استفاده کرد.
  2. دیوارپوش با ظاهر جذاب و متنوع جلوه بصری زیبایی به دیوارها میدهد.
  3. دیوارپوش ها نصب سریع و آسانی دارند ولی برای نصب اکثر دیوارپوش ها باید از نصاب مجرب کمک بگیرید. 
  4. از دیوارپوش می توانید برای پنهان کردن عیوب دیوارها استفاده کنید.
  5. ماندگاری دیوارپوش ها از رنگ بیشتر است و معمولا بیش از ۱۰ سال ماندگاری دارند.
  6. اکثر دیوارپوش ها قابل شستشو هستند.
  7. تنوع طرح و رنگ دیوارپوش ها بسیار زیاد است.
  8. اکثر دیوارپوش ها قابلیت ضد حریق دارند.

دیوارپوش ها نیز مانند سایر متریال دکوراسیون داخلی دارای معایبی هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم

معایب دیوارپوش:

 

  1. از معایب برخی دیوارپوش ها ساختار پلاستیکی آنهاست. پلاستیک در طبیعت به سختی تجزیه می شود و همین امر باعث شده که دوستداران محیط زیست از خرید آن خودداری کنند.
  2. ویژگی ضد حریق بودن دیوارپوش هم می تواند مزیت محصوب شود و هم به عنوان عسب محصول به حساب می آید. خاصیت ضد حریق بودن دیوارپوش باعث می شود این محصول در هنگام آتش سوزی گازهای سمی آزاد کند و سلاتی انسان را به خظر بیاندازد.
  3. حساسیت بعضی از دیوارپوش ها به اشعه فرابنفش خورشید از دیگر معایب آنهاست. برخی دیوارپوش ها در دراز مدت اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند تغییر رنگ می دهند.

انواع دیوارپوش

همانطور که گفتیم دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند. شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز خود از هرکدام از انواع دیوارپوش در فضای خود استفاده کنید. در ادامه مطلب به معرفی انواع دیوارپوش ها می پردازیم.

دیوارپوش سنگی:

این دیوارپوش از جمله قدیمی ترین دیوارپوش هاست. دیوارپوش های سنگی بسیار مقاوم هستند و به دلیل ماندگاری بالا در اکثر نماهای داخلی و خارجی استفاده می شوند.
خاصیت ضد رطوبت سنگ ها این امکان را به طراحان و سازندگان میدهد تا از این متریال در نماهای خارجی ساختمان بهره ببرند.
سنگ طبیعی طول عمر بالایی دارد و در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است به همین دلیل علاوه بر زیبایی بصری نقش محافظتی نیز برای دیوار دارد.

دیوارپوش ام دی اف:

همان طور که از نام این محصول مشخص است، این نوع دیوارپوش از چوب ام دی اف تولید می شود. در دیوارپوش ام دی اف برای ماندگاری بیشتر و مقاومت در برابر رطوبت از روکش پی وی سی استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از دیوارپوش ام دی اف، حس گرمای چوب را به داخل فضا بیاورید.
با توجه به آسیب پذیری جنس ام دی اف در مقابل رطوبت، این نوع دیوارپوش بهتر است در فضاهای فاقد رطوبت نصب شود.
دیوارپوش های ام دی اف به فضای اداری و دفاتر جلوه لوکس و لاکچری می بخشد. به دلیل تراکم بالای معزی دیوارپوش ام دی اف، این دیوارپوش تا حدودی عایق گرما و سرما هم است.
ابعاد دیوارپوش ام دی اف عموما عرض ۲۰ سانت در طول ۲۸۰ سانت است و به صورت شاخه ای به فروش میرسد.

دیوارپوش فایبر گلاس:

دیوارپوش های فایبرگلاس که به آنها الیاف شیشه هم می گویند، از نوعی متریال طبیعی مانند کربنات، سیلیس، کوارتز و دولومیت تشکیل شده اند. تمامی این مواد غیر سمی و سازگاز با محیط زیست هستند. دیوارپوش فایبر گلاس یا دیوارپوش پلیمیری در برابر رطوبت و مواد شیمیایی و حرارت بسیار مقاوم است به همین دلیل جزء دیوارپوش های محافظتی به شمار می آید.
دیوارپوش فایبرگلاس غیر قابل اشتعال است. دیوارپوش کلاس A فایبرگلاس عایق آتش است و از انتقال آتش جلوگیری می کند.
استفاده از دیوارپوش های پلیمیری هیچ گونه محدودیتی ندارد و در هر سطح و فضایی قابل اجراست. دیوارپوش های فایبر گلاس به دلیل خاصیت انعطاف پذیری هیچ گونه نیازی به زیرسازی ندارند و استفاده از آنها بسیار راحت است. دیوارپوش پلیمری بهرتین پوشش برای دیوارهای سازه خشک است.
از دیگر مزایای دیوارپوش فایبرگلاس می توان سرعت بالای اجرا، قابلیت شستشو، صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در وقت و خاصیت آنتی باکتریال بودن آنها را نام برد. 

دیوارپوش ماربل شیت:

استونیت یا ماربل شیت از دو کلمه استون + مرمریت گرفته شده است. استون به معنی سنگ و مرمر نوعی سنگ با ظاهر سیقلی است. 
از جدیدترین دیوارپوش های بازار دیوارپوش ماربل شیت است. ماربل شیت ورق پی وی سی طرح سنگی است که بیشتر به عنوان سنگ مصنوعی شناخته شده است. ماربل شیت از ترکیب پودر سنگ و و پودر پی وی سی ساخته می شود به طوری که ۳۰% آن را پودر سنگ و ۷۰% آن را پودر پی وی سی تشکیل میدهد. 
ضخامت ورق های ماربل شیت ۲/۵ تا ۴ میلیمتر است و در ابعاد ۱۲۲*۲۸۰ و ۱۲۰*۶۰ سانت تولید می شود. از ورق ماربل شیت به جای سنگ طبیعی می توان استفاده کرد. ورق های ماربل شیت با قابلیت چاپ و پر طرح های مختلف جای خود را در بازار دکوراسیون داخلی پیدا کرده اند. برش راحت، وزن کم، ماندگاری بالا، نصب سریع، قابلیت شستشو، خاصیت آنتی باکتریال و مقاومت در برابر آتش سوزی از جمله ویژگی های ورق ماربل شیت است که باعث محبوبیت آن در میان طراحان و مشتریان شده است.در حال حاضر این محصول جرء پرفروش ترید دیوارپوش های دکوراسیون داخلی است .شما می توانید با استفاده از ورق ماربل شیت ظاهری شیک و سلطنتی به فضای خود بدهید. 

برای مشاهده و خرید طرح های ماربل شیت بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دیوارپوش ترمووود:

چوبب ترمو یا ترمووود از جمله متریال های لاکچری دکوراسیون داخلی به شمار می آید. این چوب ها علاوه بر زیبایی استحکام بالایی هم دارند. چوب ترمو در واقع یک نوع چوب طبیعی اصلاح شده است. چوب ها در یک فرآیندی در معرض حرارت قرار می گیرند و یک سری ویژگی های آنها ارتقاء پیدا میکند. طی این ابن فرآیند چوب ها در مقابل عواملی مانند برش، رطوبت، کپک و … مقاوم تر می شوند به طوری که حتی می توان این چوب ها را در فضای باز استفاده کرد.
یکی از کاربرد های ترموود پوشش دیوارهاست. به کارگیری ترموود به عنوان دیوارپوش تحولی اساسی در دکوراسیون شما ایجاد می کند و ظاهری مطلوب به آن می بخشد. 
ترموود ها معمولا به صورت شاخه ای ۳ و ۴ متری تولید می شوند. ضخامت ترموود ها از ۸ تا ۴۲ میلیمتر و عرض آنها معمولا ۱۰ سانت است. 

دیوارپوش ترمووال:

یکی از محصولات جدیدی که اخیرا برای پوشش دیوارها استفاده می شود، دیوارپوش های ترمووال است. ترمووال درواقع نوعی دیوارپوش از جنس پی وی سی است که ظاهر ترموود را به فضا میدهد. ترمووال پی وی سی علاوه بر قابلیت شستشو، قیمت بسیار مناسب تری نسبت به چوب ترموود دارد. به همین دلیل به یکی از پرفروش ترین محصولات ما تبدیل شده است. پروفیل ترمووال در عرض ۲۰ سانت و ارتفاع ۲۸۰ سانت تولید می شود و به راحتی قابل برش و نصب است. 

کاغذ دیواری و پوستر دیواری:

کاغذ دیواری یکی از جنبه های تزئین دیوار است که قدمت زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. این نوع پوشش به صورت رولی تولید می شود. با چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید دکوراسیون منزل خود را متحول کنید.
کاغذ دیواری جرء مترال های ارزان قیمت بازار است و با توجه به ماندگاری ۱۰ ساله آن مورد استقبال اکثر مشتریان قرار گرفته است. می توان گفت از پرفروش ترین متریال های دکوراسیون داخلی همین کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری ها انواع مختلف دارند که بسته به نیاز خود می توانید آن را انتخاب کنید.
کاغذ دیواری موقع نصب کثیف کاری ندارد و با توجه به سرعت اجرای بالا یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش دیوار است.

برای مشاهده و خرید طرح های کاغذ دیواری بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دیوارپوش های چرمی:

دیوارپوش های چرمی از جمله متریال های لوکس و گران قیمت برای پوشش دیوار هستند و انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه و بودجه می توانید انواع آن را انتخاب کنید. 
انواع دیوارپوش چرمی عبارتند از: 

  • دیوارپوش چرمی رولی
  • دیوارپوش چرمی پانلی

دیوارپوش چرمی رولی یکی از مدل های پرکاربرد دیوارپوش چرمی است. این دیوارپوش در واقع نوعی کاغذ دیواری با جنس چرم است. درصورتی که بخواهید برای کل فضا پوشش چرمی استفاده کنید، دیوارپوش چرمی رولی بهترین گزینه است.

دیوارپوش چرمی پانلی معمولا به صورت طرح دار تولید می شوند. برای ساخت این پانل ها طرح مورد نظر بر روی تخته چوبی توسط فوم ایجاد می شود و در نهایت بر روی آن روکش چرم نصب می شود. معمولا دیوارپوش چرمی پانلی برای پوشاندن بخش کمی از دیوار استفاده می شود. با توجه به تجربه کاری به شما پیشنهاد می کنیم از این دیوارپوش تنها برای قسمت خاصی از دکوراسیون منزل یا محل کار استفاده کنید. 
با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه، باعث ایجاد تمرکز و زیبایی بیشتری در آن فضا می شوید. به طور کلی اگر دیوارپوش چرمی پانلی روی بخش خاصی از دیوار کار شود جلوه بیشتری به فضا میدهد.

از دیوارپوش های چرمی در اتاق مدیریت، اتاق خواب ها، هتل ها، لابی، سالن پذیرایی و به طول کلی در فضاهای لوکس استفاده می شود.

اشتراک گذاری:

چطور میتوانم به شما کمک کنم؟ با ما در ارتباط باشید
Call Now Button