30
بهمن

پاراوان چیست و چه فرقی با پارتیشن دارد

امروزه بر خلاف گذشته در طراحی پلان ساختمان ها بیشتر از طراحی پلان باز استفاده می شود. در طراحی پلان باز تفکیک فضایی به حداقل می رسد و دست شما برای تقسیم بندی فضا باز است. بنابراین از ایده های مختلفی برای تقسیم بندی فضا ها استفاده می شود که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. پاراوان یکی از ایده هایی است که به عنوان جداکننده استفاده می شود. در زبان فرانسوی به پاراوان، paravent گفته می شود. paravent به معنی پرده ای است از جنس چوب یا پارچه که جهت حفظ حریم خصوصی استفاده می شود. در واقع پاراوان یک نوع پارتیشن سبک وزن است که به شما امکان تفکیک موقعیت فضاها را میدهد. پاراوان ها به صورت ۴ لنگه تولید می شوند و هر کدام از لنگه ها توسط لولا بهم متصل می شوند. به همین دلیل قابلیت باز و بسته شدن یا جمع شدن را دارند. پاراوان ها عموما از جنس ام دی اف ساخته می شوند . جالیت است بدانید تاریخچه این محصول به کشور چین برمیگردد. مردم چین برای حفظ محرمیت درب ورودی منازل خود در مقابل درب های ورودی الگوهای مختلفی از پاراوان را اجرا می کردند.

پاراوان چیست؟

برای جداسازی فضاها بدون نیاز به تخریب و ساخت و ساز می توانید از پاراوان استفاده کنید. پاراوان  پارتیشن متحرکی است که از جنس mdf ساخته می شود. عموما پاراوان ها به اندازه های استاندارد ساخته می شوند. پاروان ها دارای عرض ۴۵ ، ۵۵ و ۶۰ سانت هستنند. ارتفاع تمامی پاراوان ها ۱۸۰ سانتی متر است. در مجموعه ما می توانید تا ارتفاع ۲ متر هم درخواست پاراوان سفارشی دهید .
پاراوان ها قابلیت جا به جایی در هر فضایی را دارند و فضای کمی را اشغال می کنند. به همین دلیل در ادارات و امکان تجاری که محدودیت فضایی دارند، برای حفظ حریم خصوصی و یا جداسازی فضاهای مختلف از پاراوان استفاده می شود.
از پاراوان ها در مکان های مختلفی مانند منزل مسکونی، دفاتر کار، مراکز تجاری، آموزشگاه ها، مدارس، بیمارستان ها، فروشگاه ها، آژانس املاک و سالن های زیبایی و تالارها استفاده می شود.

برای انتخاب پاراوان باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

 

یکی از سوالات شما عزیزان این است که برای انتخاب پاراوان به چه نکاتی باید توجه کرد؟
اولین نکته انتخاب رنگ پاراوان است. در مجموعه ما پاراوان ها در سه رنگ پرفروش سفید بارونی، گردویی و ونگه (قهوه ای سوخته)  تولید می شود. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون خود یکی از این ۳ رنگ را انتخاب کنید.

نکته دوم در انتخاب پاراوان ابعاد آن است. پاراوان ها در سه عرض ۴۵، ۵۵ و ۶۰ سانت تولید می شوند. تمامی پاراوان ها به صورت ۴ لنگه هستند و ارتفاع کلی آنها ۱۸۰ سانتی متر است. با توجه به عرض فضایی که میخواهید توسط پاراوان پوشش دهید می توانید هریک از عرض های موجود را سفارش دهید.
ابتدا عرض فضا را بر هریک از عرض های موجود تقسیم کنید، عدد به دست آمده هرچه بود در ۴ ضرب کنید تا تعداد پاراون سفارشی شما مشخص شود. به عنوان مثال اگر عدد به دست آمده ۷بود باید ۲ سری پاراوان ۴لنگه سفارش دهید.

نکته سوم که در انتخاب پاراوان باید در نظر بگیرید طرح پاراوان است.
یکی از موادر تاثیر گذار در انتخاب پاراوان طرح پاراوان است. پاراوان ها در طرح های مختلف حک، لیزری، برشی و چاپی تولید می شود. معمولا در دکوراسیون های مدرن و مینیمال از پاراوان های ساده، حک، لیزری و برشی تک رنگ استفاده می شود. در فضاهای بیزینسی و محل کار بهتر است بسته به نوع فعالیت از پاراوان های تصویری استفاده کنید.
در محموعه ما نزدیک به ۱۰۰۰ طرح مختلف پاراوان با توجه به انواع کسب و کارها تولید میشود. طرح های تولیدی پاراوان ها شامل طرح های املاک، کلینیک، بیمارستان، آرایشگاه، مدارس و … است.


شما می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر طرح پاراوان خود را انتخاب کنید.

کاربرد پاراوان

 

از پاراوان ها برای تفکیک فضا استفاده می شود. چند نمونه از کاربرد های پاراوان در این مقاله عنوان میشود.

  1. محدود کردن فضای ورودی: از پاراوان ها برای محدود کردن فضای ورودی استفاده می شود تا محرمیت داخل منزل حفظ شود.
  2. تفکیک فضاهای مختلف در ادارات: در ادارات به تناسب نوع کار و با توجه به دوره کاری هرچند وقت یک بار نیاز به تغییر دکوراسیون و اضافه یا کم کردن نیروهاست. در این مواقع بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله برای تفکیک فضاها پاراوان است.
  3. تفکیک فضای نشیمن، پذیرایی و نهارخوری: در طراحی پلان باز معمولا یک فضای وسیع به عنوان پذیرایی طراحی می شود. ساکنین منازل با طراحی پلان باز بعدا خودشان تصمیم گیرنده تفکیک فضایی هستند. پاراوان یکی از گزینه های تفکیک فضا در پلان باز است. با قرارگیری یک پاراوان بین نهارخوری و پذیرایی به راحتی می توانید در مواقع لزوم دید فضای پذیرایی به بخش نهارخوری را کور یا محدود کنید.
  4. پوشاندن قسمت های ناقص منزل: گاها پیش می آید که قسمت هایی از خانه باب میل شما نیست. به عنوان مثال بخشی از دیوار نم داده است یا قسمتی از دیواز به دلیل وجود ستون یا المان های دیگر دارای بیرون زدگی یا تو رفتگی است. این بخش ها چندان خوشایند نیستند و شما می توانید توسط پاراوان این قسمت های ناقص را از دید بقیه پنهان کنید.
  5. فضاسازی اتاق ها و فضاهای بزرگ: اتاق ها و فضاهای بزرگ معمولا کاربرد های متفاوتی دارند. چنانچه از یک اتاق بزرگ چندین استفاده می شود، می توانید با استفاده از پاراوان داخل اتاق را تفکیک فضایی کنید تا فضا منظم تر دیده  شود.
  6. ایجاد فضای پرو لباس: در فروشگاه های استیجاری که اجازه بنایی ندارید یکی از راه های ارزان قیمت ایجاد اتاق پرو، استفاده از پاراوان است. پاراوان ها به دلیل متحرک بودن، قابلیت جمع شدن مجدد دارند و به راحتی می توانید بعد از اتمام قرارداد فضای اتاق پرو را جمع کنید.
  7. کنترل دید درب حمام و سرویس: مواقعی که درب حمام و سرویس بدون هیچ واسطه ای به فضای پذیرایی باز می شود، استفاده از پاراوان یکی از بهترین روش ها برای کنترل دید به این دو فضا است.

قیمت پاراوان به چه عواملی بستگی دارد؟

 

قیمت پاراوان به نوع، مدل، جنس و متریال آن بستگی دارد. از مزیت های پاراوان به قیمت مقرون به صرفه آن می توان اشاره کرد. با توجه به قیمت مقرون به صرفه پاراوان، این محصول با بودجه اقشار مختلف جامعه سازگار است.

نوع پاراوان هم از عوامل تاثیرگذار در قیمت پاراوان است. پاراوان ساده کمترین قیمت را دارد. و پاراوان تصویری و چاپی بیشترین قیمت را دارد.

جنس پاراوان ها هم در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. پاراوان ها در جنس های ام دی اف، پی وی سی و آلومینیومی ساخته می شوند. در مجموعه ما همه پاراوان ها از جنس mdf ساخته می شوند.

تفاوت پاراوان و پارتیشن چیست؟

  1. قابلیت تحرک: تفاوت اصلی پاراوان و پارتیشن در قابلیت تحرک آنهاست. پارتیشن ها عناصر ثابت دکوراسیون داخلی هستند و توسط پیچ به کف یا سقف ثابت میشوند. برای جا به جایی پارتیشن نیاز به نیروی متخصص و ماهر است. در صورتی که پاراوان ها عناصر متحرک هستند. شما به راحتی می توانید پاراوان ها را جا به جا یا جمع کنید.
  2. ضخامت: از دیگر تفاوت های پاراوان و پارتیشن ها ضخامت آنهاست. پارتیشن های ثابت عموما با ام دی اف ۱۶ میل ساخته می شوند و ضخامت تمام شده آنها حداقل ۵ سانت است. در حالی که ضخامت پاراوان ها حداکثر ۲ سانتی متر است
  3. ابعاد: تفاوت دیگر پاراوان و پارتیشن در ابعاد آنهاست. پارتیشن های ثابت عموما به صورت سفارشی و با توجه به ابعاد و فضای شما طراحی و ساخته می شوند. در نتیجه در اجرای پارتیشن ثابت محدودیت عرض و ارتفاع ندارید.
    اما پاراوان ها با ابعاد ثابت واستاندارد در عرض های ۴۵، ۵۵ و ۶۰ سانت یه صورت ۴لنگه تولید می شوند. ارتفاع تمامی پاراوان ها ۱۸۰ سانتی متر است و در حالت سفارشی تا ارتفاع ۲ متر هم قابل تولید هستند. بنابراین در انتخاب پاراوان از نظر ابعاد کمی محدودیت دارید.

انواع پاراوان

 

پاراوان ساده:

پاراوان ساده ارزان ترین نوع پاراوان در بازار است. پاراوان ساده شامل قاب ام دی اف ۱۶ میل به همراه ورق ساده ام دی اف ۳ میل که داخل قاب کارشده است می باشد. تاج و پاخور پاراوان هم جزء جدانشدنی پاراوان هاست. این نوع پاراوان به دلیل سادگی و  قیمت مناسب برای هر فضا و دکوراسیونی مناسب است.

پاراوان لیزری:

نوع دیگری از پاراوان یا پارتیشن متحرک ، پاراوان لیزری است. پاراوان لیزری یکی از محبوب ترین پاراوان هاست که به آن پاراوان حکاکی هم می گویند. در این مدل پاراوان ام دی اف ۳ میل، توسط دستگاه لیزر حکاکی شده و طرح مورد نظر بر روی ام دی اف اجرا می شود. بنابراین شما یک ام دی اف طراحی شده و شیک دارید.

پاراوان برشی:

پاراوان برشی نوع دیگری از پاراوان های حکاکی است با این تفاوت که در این نوع پاراوان قسمت های طرح از ام دی اف ۳ میل برش می خورد. پاراوان های برشی در دو نوع دوبل یا ساده تولید می شوند. پاراوان برشی ساده شامل یک ام دی اف برش خورده است. در نتیجه در قسمت های برش خورده به سمت دیگر پاراوان دید وجود دارد. در پاراوان برشی دوبل علاوه بر ام دی اف برش خورده یک ام دی اف ۳ میل دیگر در پشت آن نصب می شود. ام دی اف دوم در واقع برای جلوگیری از دید استفاده می شود. در نتیجه شما یک پاراوان برشی همرا با طرح برش خورده دارید که در عین حال کاملا جلوی دید را هم می گیرد. طبیعتا در این نوع پاراوان به دلیل استفاده دوبل از متریال قیمت تمام شده کار هم بیشتر از سایر پاراوان ها است.

پاراوان تصویری:

از جدید ترین انواع پاراوان ها، پاراوان تصویری است. این مدل پاراوان محبوب کسب و کارهاست. با استفاده از پاراوان تصویری علاوه بر تفکیک فضایی، می توانید تصاویر مربوط به کسب و کار خودتان را هم جهت تبلیغات به کار ببرید. پاراوان های تصویری شامل قاب ام دی اف ۱۶ میل ، ام دی اف ۳ میل وسط کار و استیکر چاپ شده قابل شستشو است که بر روی ام دی اف ۳ میل نصب می شود. در مجموعه ما حدود ۱۰۰۰ طرح با کیفیت جهت تولید پاراوان تصویری وجود دارد که از طریق لینک زیر می توانید به طرح های پاراوان دسترسی پیدا کنید.