27
اسفند

پرده اداری جدید چی بخرم

پرده مناسب فضای اداری

 

در دکوراسیون داخلی هر فضایی از یک سری اجزاء تشکیل شده است که علاوه بر کارایی به زیبایی فضا هم می افزاید. یکی از این اجراء که به عنوان چشم ساختمان هم شناخته می شود، پنجره است. پنجره تنها منبع نور طبیعی برای نور طبیعی برای ساختمان به شمار می آید به همی ن دلیل هم به آن چشم ساختمان می گویند. همان طور که میدانید نقش پنجره ها تامین نور و هوای تازه برای فضای داخل ساختمان است. پنجره علاوه بر تامین نور و دید برای داخل ساختمان، امکان دید به درون ساختمان را هم فراهم می کند. در نتیجه با وجود پنجره از محرمیت فضا کم می شود.

باتوجه به نقش حیاتی پنجره در تامین نور و هوای تازه به هیچ عنوان نمی توان این عنصر را از ساختمان ها حذف کرد. اما برای کنترل دید و ایجاد حس امنیت بیشتر در فضای داخل ساختمان از پرده استفاده می شود. پرده ها این امکان را به شما میدهند تا علاوه بر بهره گیری از مزیت های پنجره، کاملا حریم داخل خانه یا فضای کار را از دید بیرون دور نگ دارید. این مزیت باعث شده تا پرده ها از عناصر اصلی و حیاتی هر ساختمان به شمار بیایند. به همین دلیل انتخاب پرده متناسب با هر ساختمان و فضا از دغدغه های اصلیدکوراسیون داخلی به شمار می آید.

یکی از ساختمان هایی که معمولا به تعداد پرده زیادی هم نیاز دارد ساختمان اداری است. معمولا ساختمان های اداری به تناسب نوع فعالیتی که دارند، ترجیح میدهند از یک نوع پرده و طرح پرده برای پنجره ها استفاده کنند تا مالکیت فضا به صورت یکپارچه دیده شود. ساختمان های اداری رنگ پرده را متناسب با رنگ سازمانی خود انتخاب می کنند. به همین دلیل چنانچه رنگ سازمانی خاصی داشته باشند، پرده براشون طراحیو چاپ میشه . ولی به طور کلی پرده ای که برای فضاهای بیمارستانی، اداری، آموزشی، مطب ها و … مورد استفاده قرار می گیرد، تحت عنوان پرده اداری معرفی می شود. پرده های اداری باید دارای خصوصیاتی باشند که پاسخگوی نیاز فضای اداری مورد استفاده باشد. در ادامه مطلب به توضیح این خصوصیات می پردازیم.

ویژگی های پرده اداری :

 

  1. بادوام باشد: در محیط های اداری و سازمانی معمولا هرچند سال یکبار برای دکوراسیون فضا بودجه در نظر گرفته می شود. بنابراین پرده استفاده شده برای فضاهای اداری باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. کیفیت پرده های اداری باید قدری بالا باشد که در اثر استفاده مداوم روزانه خراب نشود و کارایی خود را از دست ندهد.
  2. قابل شستشو باشد: فضای اداری به دلیل استفاده روزانه پرسنل و ارباب رجوع در معرض گرد و خاک و آلودگی بسیار است. طبیعتا این آلودگی ها بر روی سطح پرده هم تاثیر می گذارد. بنابراین پرده های فضای اداری خیلی زودتر از پرده های مسکونی کثیف می شوند. در نتیجه قابلیت شستشوی پرده از اساسی ترین خصوصیات پرده اداری است. در غیر این صورت پس از جند ماه استفاده پرده ظاهر کثیفی به خود میگیرد و اگر شسته نشود بعد از مدتی به جای زیباتر کردن فضای شما عامل زشتی و کهنه دیده شدن ساختمان اداری شما می شود.
  3. ریل و قطعات قابل تعمیر باشند: با توجه به استفاده مداوم از پرده های اداری احتمال خراب شدن زودهنگام ریل و قطعات وجود دارد. بنابراین پرده ای که برای ادارات انتخاب می کنید باید قطعات قابل تعمیر و تعویض داشته باشد. اگر قطعات پرده اداری قابل تعمیر نباشد، با خراب شدن هر قطعه شما مجبور هستید کل پرده را تعویض کنید. این امر اصلا صرفه اقتصادی برای ادارات ندارد.
  4. قابلیت تنظیم نور و دید داشته باشد: اکثر ادارات در بازه زمانی ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر فعالیت دارند و برخی از آنها مانند بیمارستان ها و کلینیک ها فعالیت شبانه روزی دارند. بنابراین با توجه به شدت تابش نور آفتاب ساعت استفاده از پرده نیاز دارید که بتوانید شدت میزان ورود نور به فضا را کنترل کنید. به همین دلیل پرده انتخابی برای فضاهای اداری ترجیحا بهتر است که قابلیت تنظیم نور و دید را داشته باشد.
  5. مقرون به صرفه باشد: وقتی برای منزل پرده خریداری می کنید، نهایتا ۴ الی ۵ پرده خریداری می کنید. در ادارات به دلیل تعداد اتاق های کار و بالا بودن کتراژ سفارش پرده و بودجه کم جهت تغییر دکوراسیون، گاهی اوقات مناسب ترین پرده مقرون به صرفه ترین آن هاست. بنابراین قیمت پرده یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع پرده اداری است. پرده اداری علاوه بر داشتن ویژگی های ذکر شده قیمت مناسب و نسبتا مقرون به صرفه هم باید داشته باشد.
  6. فضای کمی اشغال کند و دست و پا گیر نباشد: در فضاهای اداری بیشتر از زیبایی کارایی پرده اهمیت دارد. پرده های اداری باید طوری طراحی شوند که به افزایش راندمان کار کمک کنند و به علاوه کم ترین فضا را اشغال کنند. اگر این پرده ها دست و پاگیر باشند، بخشی از تمرکز کارکنان صرف تنظیم پرده می شود و این موضوع اصلا به نفع آن مجموعه نیست.

مناسب ترین پرده برای ادارات چیست؟

 

با توجه به موارد گفته شده مناسب ترین پرده برای فضاهای اداری، پرده ای است که قیمت مناسب داشته باشد تا با توجه به بودجه ادارات و تعداد سفارشات بالا قابل سفارش باشدو علاوه بر اینکه قابلیت تنظیم نور و دید را دارند، قابلیت شستشو یا نظافت راحت را هم داشته باشند. به علاوه پرده های اداری باید کمترین فضا را در ادارات اشغال کنند و دست و پا گیر نباشند. تمامی قطعات پرده اداری باید قابل تعمیر و تعویض باشد تا به هنگام خرابی با صرف هزینه کم دوباره کارایی خود را داشته باشد. در مجموعه ما چند نوع پرده جهت استفاده در ادارات وجود دارد که تمامی شرایط ذکر شده را دارد. در ادامه مطلب به معرفی انواع پرده اداری می پردازیم.

انواع پرده اداری

پرده زبرا:

از کاربردی ترین نمونه های پرده مناسب ادارات می توانیم به پرده زبرا اشاره کنیم. پارچه پرده زبرا از دو بخش تور و پارچه تشکیل شده است که به صورت افقی در ریل قرار می گیرد. این پارچه به صورت دوبل ساخته می شود و در نتیجه توسط ریل غلتکی می توانید با همپوشانی قسمت های تور و پارچه نور داخل فضا را تنظیم کنید. پرده زبرا در رنگبندی های بسیار متنوع قابلیت ست شدن با هر فضایی را دارد. این پرده با ظاهر مدرن و کاربردی خود می تواند پوشش شگفت انگیزی برای فضای اداری باشد. مکانیزم پرده زبرا به گونه ای است که کمترین فضای ممکن را بر روی پنجره اشغال می کند در نتیجه در فضای کاری شما دست و پا گیر نیست و شما به راحتی می توانید به فعالیت خود ادامه دهید. از مزیت های دیگر پرده زبرا قیمت مقرون به صرفه آن است. با توجه به تنوع رنگ و طرح در پرده های زبرا یک سری طرح ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب جهت سفارش ادارات تولید شده است که به آنها پرده زبرا بامبو یا پرده زبرا اداری می گویند. این مدل پرده زبرا طرح چوب و یا ساده در رنگ های متنوع است که به راحتی با هر فضایی هماهنگ می شوند. در نتیجه اگر متراژ پرده های سفارشی شما بالاست ما یه شما پرده زبرا بامبو اداری را پیشنهاد می کنیم. این پرده علاوه بر زیبایی و کارایی قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد. به علاوه در مجموعه ما تمامی پرده ها دارای یک سال گارانتی ریل و قطعات و ۳ سال گارانتی پارچه است. بنابراین با تهیه این نوع پرده به هیچ عنوان نگران تعمیر آن نباشید. اگر تا یک سال هر مشکلی برای پرده شما پیش آمد فقط کافی است با ارائه فاکتور به مجموعه ما تماس بگیرید یا مراجعه کنید. مشاوران ما جهت رفع ایراد شما را راهنمایی می کنند.

در ادامه نمونه طرح های زبرا اداری را می توانید مشاهده کنید.

برای ثبت سفارش بر روی آیکون واتساپ بزنید و کد مورد نظر را برای ما ارسال کنید.

پرده شید ساده: 

یکی دیگر از نمونه های پرده اداری پرده شید ساده است. این نوع پرده شامل یک پارچه یک تکه است که به دوور ریل پرده جمع می شود. پرده های شید هم مانند پرده های زبرا ظاهر مدرنی دارند. پرده شید فضای کمی را اشغال می کند و کاملا مناسب فضای اداری است. پارچه پرده ای شید رول از جنس پلی استر ترک است و ماندگاری بالایی دارد. تمام مزیت های گفته شده پرده شید رول را به گزینه ای مناسب برای پنجره های فضای اداری تبدیل می کند. پرد های شید ساده معمولا به صورت تک رنگ استفاده می شوند. انتخاب شید تک رنگ برای فضای اداری از شلوغی فضا می کاهد و باعث می شود فضای اداری شما مدرن تر دیده شود. تنها عیب پرده شید ساده عدم قابلیت تنظیم نور آن است. پرده شید مانند زبرا قابلیت تنظیم نور و دید را ندارد به همین دلیل تقاضای پرده زبرا برای ادارات به رغم قیمت یکسان، پیشتر از پرده شید است.
البته نوعی از پرده های شید به نام پرده شید اسکرین مناسب فضاهای اداری تولید شده است که مشکل دید به بیرون را کاملا حل کرده است. در بخش بعدی به معرفی این نوع پرده می پردازیم. در مجموعه ما پرده های شید در انواع طرح ها قابل سفارش است. ما برای پرده های شید هم تا یک سال ریل و قطعات و تا ۳ سال پارچع را گارانتی می کنیم. پس با خیال راحت می توانید خرید کنید.

با کلیک بر روی دکمه زیر می توانید نمونه های پرده شید را مشاهده کنید.

پرده شید اسکرین:

همان طور که گفتیم از محدودیت های پرده شید، عدم قابلیت تنظیم نور آن است. اما اخیرا با تولید نوعی پرده شید به نام شید اسکرین یا شید خورشیدی این مشکل نیز حل شده است. پرده های شید اسکرین از زمانی که وارد بازار شدند مورد توجه طرفداران خاص خود قرار گرفتند. شید اسکرین نوعی پرده رولی شفاف و نفوذ پذیر است. این نوع پرده با بافت خاصی که دارد باعث فیلتر نور خورشید شده و امکان دید به فضای بیرون را در طول روز به شما می دهد. به این ترتیب شما همزمان که از ورود نور خورشید و اشعه مزاحم جلوگیری می کنید، می توانید به پشت پرده هم دید  داشته باشید. در نتیجه دیگر نیازی به جمع کردن پرده نیست. دید پرده شید اسکرین پس از نصب به سمتی است که نور بیشتری وجود دارد. بنابراین پرده شید اسکرین مخصوص روز است و به آن پرده شید اداری هم می گویند. چراکه تمامی ادارات در طول روز فعالیت دارند. چنانچه این پرده ها در فضای مسکونی نصب شوند به دلیل روشن بودن چراغ های داخل منزل در شب دید پرده ها برعکس شده و افرادی که بیرون خانه هستند به داخل خانه دید دارند. بنابراین استفاده از شید اسکرین برای فضای داخل منزل به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پرده های شید سان اسکرین به لیل جنس پارچه خاص خود، قیمت بالاتری نسبت به سایر پرده ها دارند. معمولا از این پرد ها ادارات خصوصی و یا برج های لاکچری اداری استفاده می کنند. طول عمر پرده های شید سان اسکرین بیشتر از پرده زبرا و شید ساده است.

پرده لوردراپه:

پرده لوردراپه از خانواده پرده های کرکره ای است. با این تفاوت که تیغه های پرده لوردراپه عمودی هستند. این مدل پرده در ایران قدیمی تر از دیگر پرده های مکانیزم دار است. حتما همه شما در مدارس یا ادارات دولتی نمونه ای از پرده لوردراپه را دیده اید. پرده های لوردراپه تشکیل شده از تیغه های عمودی به همراه ریل و زنجیرهای وزنه دار است. این پرده کنار رو است و برای باز و بسته کردن پرده باید آن را به سمت راست یا چپ جمع کنید.

مکانیزم پرده لوردراپه امکان چرخش ۱۸۰ درجه را به تیغه های پرده میدهد. در نتیجه شما می توانید میزان نور و دید را در پرده لوردراپه کنترل کنید. می توان گفت پرده لوردراپه هم مانند پرده زبرا حالت شب و روز دارد.
تیغه های پرده لوردراپه در عرض های ۹ و ۱۳ سانتی تولید می شوند. این تیغه ها به وسیله قلاب هایی به ریل پرده نصب می شوند. پرده های لوردراپه ارزان قیمت ترین پرده های موجود در بازار هستند. به دلیل قیمت پایین، ماندگاری بالا و قابلیت سایه روشن، پرده لوردراپه به یکی از محبوب ترین پرده های اداری تبدیل شده است. پرده لوردراپه به دلیل قیمت پایینی که نسبت به سایر پرده ها دارند گزینه مناسبی برای ادارات، ارگان ها، مراکز آموزشی و شرکت های بزرگ می باشند. چرا که در این اماکن معمولا تعداد پنجره و سفارش پرده زیاد است و ترجیحا بهتر است از یک پرده با قیمت مناسب استفاده کرد تا هزینه زیادی برای آن مجموعه نداشته باشد.

پرده لوردراپه تا عرض ۴/۵ متر به صورت یک تکه اجرا می شود. ترجیحاٌ برای پرده های با عرض بیش از ۲/۵ متر توصیه می کنیم از تیغه های ۱۳ سانتی استفاده کنید. دراین صورت تعداد تیغه کمتری استفاده می شود و ریل سنگین نمی شود.

برای مشاهده کد رنگ های پرده لوردراپه بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

پرده پلیسه پشت دری:

همان طور که گفتیم یکی از ویژگی های پرده اداری این است که جای زیادی را اشغال نکند و مزاحل فعالیت کارکنان نشود. پرده پلیسه می تواند بهترین گزینه از این نظر باشد. پرده پلیسه پشت دری شامل یک پارچه پلیسه تاشو و ریل است. پرده پلیسه به دلیل ریل خاصی که دارد بر روی قاب پنجره یا درب  نصب می شود. در نتیجه نیازی نیست متراژی بیشتر از عرض و ارتفاع پنجره خود سفارش بدهید. فقط کافیست اندازه شیشه داخل پنجره را بگیرید. در نتیجه متراژ سفارشی در پرده های پلیسه پشت دری خیلی کمتر از سایر پرده هاست. پرده پلیسه پشت دری بر روی قاب پنجره نصب می شود. بنابراین به راحتی می توانید بدون جا به جایی پرده، پنجره را باز و بسته کنید. پرده پلیسه بعد از جمع شدن به اندازه یک ریل با عرض ۱۰ سانتی متر فضا اشغال می کند. در نتیجه به راحتی داخل یک سطل پر از آب می توانید آن را بشورید.چنانچه برای ریل و نخ های پرده پلیسه مشکلی پیش آمد همگی قابل تعمیر و تعویض هستند. پارچه پرده های پلیسه در دو حالت تک لایه و دولایه تولید می شوند. پارچه های دولایه به حالت لانه زنبوری هستند و درصد بیشتری از عبور نور را کنترل می کنند. تمامی پارچه های پلیسه در مجموعه ما از نوع دوبل لانه زنبوری هستند.

شما می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر رنگبندی پرده های پلیسه را مشاهده کنید.

پرده کرکره فلزی:

پرده کرکره فلزی نوعی پرده است که از تیغه های افقی و باریک آلومینیومی تشکیل شده است. این تیغه های آلومینیومی با چرخش ۱۸۰ درجه ای که دارند قادرند میزان نور ورودی را کنترل کنند. پرده کرکره فلزی از گذشته جزء محبوب ترین پرده ها به شمار می آیند. با وجود این پرده شما می توانید بدون جمع کردن پرده میزان نور خورشید ورودی را تنظیم کنید. پرده های کرکره فلزی در عین سادگی و کارایی، ماندگاری بالایی هم دارند. به جرعت می توان گفت پرده کرکره فلزی به دلیل ماهیت و جنس آلومینومی که دارد، جزء بادوام ترین و ماندگار ترین پرد ها است. با توجه به ماندگاری بالا پرده های کرکره فلزی یکی از بهترین گزینه ها برای پرده اداری است. از این رو به پرده کرکره فلزی پرده اداری هم می گویند. با توجه به استفاده از متریال آلومینیومی در پرده کرکره فلزی، قیمت این نوع پرده نسبت به پرده شید و پرده زبرا اداری بالاتر است. اما با توجه به طول عمر بالای پرده کرکره فلزی این تفاوت قیمت کاملا قابل توجیح است. پرده کرکره فلزی قابل شستشو نیز هستند. همچنین ریل و تمام قطعات پرده کرکره فلزی قابل تعمیر هستند.

 یک نکته مهم را در تعمیر پرده کرکره فلزی در نظر بگیرید. اگر ریل و گیربکس پرده کرکره فلزی دچار مشکل شود  به راحتی قابل تعمیر است. ولی اگر تیغه های پرده کرکره فلزی به مشکل بخورد تعمیر آنها مشروط به وجود موجودی همان کد رنگ است. از آنجایی که طول عمر پرده کرکره فلزی بسیار بالاست، معمولا تا سال ها تیغه های این پرده کارایی خودشان را دارند. از طرفی پرده  های کرکره فلزی در مجموعه ما جنس وارداتی تایوانی هستند. بنابراین احتمال دارد بعد از چند سال که تیغه پرده به مشکل بخورد نتوان از همان کد رنگ برای تعمیر تیغه پرده پیدا کرد. معمولا در طی سالها رنگ کوره ای کار شده بر روی تیغه های کرکره فلزی احتمال دارد کمی تیره تر یا روشن تر شود. بنابراین اگر قصد تعمیر تعمیر تیغه های کرکره فلزی را دارید، این نکته را در نظر بگیرید که احتمال دارد تیغه های جدید کمی روشن تر یا تیره تر باشند. ولی سایر قطعات پرده کرکره فلزی همگی قابل تعمیر است.

شما می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر رنگبندی پرده کرکره فلزی تایوانی را مشاهده کنید.

پرده کرکره چوبی :

نمونه دیگری از پرده اداری ، پرده کرکره چوبی است. مکانیزم پرده کرکره چوبی مانند کرکره فلزی است. پرده کرکره چوبی شامل تیغه های چوبی افقی است که قابلیت سایه روشن کردن پرده را امکان پذیر می کند. به دلیل استفاده از چوب به عنوان ماده اولیه در پرده کرکره چوبی، این نوع پرده می تواند گرما و لطافت خاصی را به فضا بدهد. پرده کرکره چوبی از جمله پرده های لاکچری به شمار می آید. قیمت پرده کرکره چوبی به مراتب بالاتر از تمامی پرده هاست، بنابراین در اتاق های خاصی از آنها استفاده می شود. معمولا از این نوع پرده در دفاتر مدیران، سالن های کفنرانس و اتاق های مهم و تشریفاتی ادارات استفاده می شود. پرده کرکره چوبی به راحتی قابل نصب و استفاده است و گزینه بسیار مناسبی برای ادارات خصوصی و یا اتاق مدیران می باشد. پرده کرکره چوبی قابل شستشو نیست ولی به دلیل روکش پی وی سی که بر روی تیغه های چوبی قرار دارد، به راحتی می توانید با دستمال نمدار آن را تمیز کنید.

اگر می خواهید اتاقی لاکچری داشته باشید با کلیک بر روی دکمه زیر نمونه های پرده کرکره چوبی را مشاهده و انتخاب کنید.

پرده اداری چاپی :

از نمونه های جدید پرده اداری می توان به پرده تصویری اشاره کرد. پرده های چاپی در واقع همان پرده های زبرا و شید رول هستند. با این تفاوت که شما امکان چاپ لوگو و تبلیغات مجموعه خود را بر روی این پرده دارید. برند سازی و ماندگاری اسم برند یکی از دغدغه های مجموعه ها و شرکت های اداری و تجاری است. یکی از راههایی که می توانید برند مجموعه خود را در ذهن مشتریان خود ماندگار کنید، چاپ آن بر روی پرده هایی است که در مجموعه شما نصب می شود.
چاپ بر روی چند نوع پرده انجام می شود.
پرده شید تصویری
پرده لوردراپه تصویری
پرده زبرا تصویری
پرده سیلوئت سه بعدی تصویری
پرده دو مکانیزم تصویری
در میان این پرده ها بیشترین سفارش پرده اداری تصویری، از پرده های زبرا و شید ساده است. این دو نمونه پرده با ظاهر مدرن وشیکی که دارند، فضای دلنشینی به ساختمان یا واحد اداری شما می دهند.
به علاوه چاپ طرح و لوگوی مجموعه بر روی پرده اداری فضای اداره شما را شخصی سازی می کند و پرستیژ خاصی به محیط کار شما می دهد.برای چاپ بر روی پرده اگر از فایل های آماده مجموعه ما استفاده کنید همگی قابلیت چاپ با کیفیت بالا را دارند. ولی اگر نیاز دارید که لوگوی مجموعه خودتان را بر روی پرده چاپ کنید، حتما باید فایل اصلی لوگوی طراحی شده را با رزولوشن بالا برای ما ارسال کنید تا نتیجه چاپ نهایی با کیفیت قابل قبول باشد.

برای مشاهده طرح های آماده مجموعه ما جهت چاپ بر روی پرده بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

سخن آخر

 

در این مقاله با معرفی انواع پرده اداری به تناسب مورد استفاده و خصوصیات پرده اداری سعی داریم شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین پرده اداری راهنمایی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود رسیده باشید.
اگر سوالی داشتید که در مقاله به آن پاسخ داده نشده بود حتما در بخش نظرات از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.