25
دی

دیوارپوش فومی چیست

در عصر جدید همه افراد به دنبال سرعت دهی به کارشون هستند. به همین دلیل مفاهیمی مانند فست فود، ارسال فوری، تحویل سریع و… به وجود آمده اند. 
این اپیدمی سرعت به حوزه دکوراسیون داخلی هم سرایت کرده است. امروزه اجرای سریع در حوزه دکوراسیون داخلی یکی از اصلی ترین مزیت های هر محصولی به حساب می آید. تقریبا تمام کارفرماها به دنیال ایجاد بیشترین تغییرات در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. 
طراحان و تولید کنندگان هم به این نیاز بی توجه نبودند و در تلاش هستند متریالی تولید کنند که پاسخگوی این نیاز مشتری باشد. 
یکی از کاربردی ترین تولیدات در این زمینه دیوارپوش فومی است. به دلیل نصب سریع و آسان دیوارپوش فومی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن است. 
در ادامه مطلب به معرفی دیوارپوش فومی می پردازیم.

دیوارپوش فومی چیست؟

دیوارپوش فومی نوعی از دیوارپوش هاست که از ماده ای به نام فوم پلی اتیلن ساخته می شود. ساختار این فوم به گونه ای طراحی شده است که منافظ ریز درون بافتی آن با هوا پر شده است. به همین دلیل دیوارپوش فومی عایق مناسبی برای صدا، گرما و سرما است. 
پشت دیوارپوش فومی به نوعی چسب فعال  آغشته است. وجود یک لایه چسب در پشت دیوارپوش فومی آن را برای نصب بر روی هر سطحی آماده می کند. در نتیجه به دیوارپوش قومی، دیوارپوش پشت چسبدار نیز می گویند. 

دیوارپوش فومی به دلیل وجود پلی اتیلن با ترکیب میان بافتی هوا، ساختاری کاملا نرم و الاستیک دارد. بنابراین این محصول به راحتی توسط یک کاتر تیز برش می خورد. به علاوه به دلیل خاصیت الاستیکی دیوارپوش فومی، این محصول را نباید در معرض اجسام نوک تیز و یا گرما شدید آفتاب قرار دهید. 

دیوارپوش های فومی در دو نوع رولی و تایلی به فروش می رسند. 
انواع تایل های دیوارپوش فومی در ابعاد ۷۰*۷۰ و یا ۷۰*۷۷ تولید می شوند. 

همان طور که گفتیم به دلیل لایه چسب فعال در پشت دیوارپوش فومی، برای نصب این محصل نیازی به نصاب ندارید. کافیست لایه محافظ چسب را جدا کنید و دیوارپوش فومی را در هر فضایی میخواهید نصب کنید. دقت داشته باشید که چسب دیوارپوش فومی خیلی قوی است بنایراین در یک مرحله باید نصب شود. اگر دیوارپوش پشت چسبدار اشتباها نصب شود و شما مجبور به کندن و جدا کردن آن از سطح دیوار باشید، دیگر قابل استفاده نیست. چسب دیوارپوش پشت چسبدار به قدری قوی است که موقع کند آن از دیوار مقاومت کرده و باعث پارگی خود دیوارپوش فومی می شود.

کاربرد دیوارپوش فومی چیست؟

از دیوارپوش فومی به راحتی می توان در تمامی دیوارهای حانه به جز سرویس بهداشتی استفاده کرد. 
دیوارپوش های فومی قابل شستشو هستند بنابراین اگر به نظافت و زیبایی اهمیت میدهیدبا خیال راحت از دیوارپوش فومی استفاده کنید. دیوارپوش پشت چسبدار را با مواد شوینده هم میتوانید تمیز کنید. 
در ادامه مطلب به کاربردهای مختلف دیوارپوش فومی می پردازیم.

دیوارپوش پشت تلویزیون: 

یکی از کاربرد های دیوارپوش فومی تزیین دیوار پشت تلویزیون است. این دیوارپوش ها با ظاهر برجسته و سه بعدی که دارند، جلوه بسیار زیبایی به TV ROOM شما میدند. با نصب دیوارپوش فومی پشت تلویزیون می توایند دیوار تلویزیون را در فضای پذیرایی یا نشیمن شاخص کنید. 

 

 

 

 

اتاق کودک:
اگر فرزند تو رده سنی نوزاد تا ۱۲ سال دارید از دیوارپوش فومی غافل نشوید. عموما بچه ها در سنین زیر ۱۲ سال بسیار پر جنب و جوش هستند. شما می توانید با نصب دیوارپوش پشت چسبدار بر روی دیوارهای اتاق کودک خود علاوه بر تژین اتاق، از آسیب دیدن فرزندتان هنگام برخورد با دیوار جلوگیری کنید. خاصیت الاستیک دیوارپوش پشت چسبدار فومی باعث شده که این دیوارپوش محصول مناسبی برای فضای اتاق کودک و یا مهدکودک باشد. 

 

 

 

 

باشگاه ها:

در باشگاه های ورزشی به دلیل امکان برخورد افراد با دیوار خصوصا در ورزش های هوازی، می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران از دیوارپوش فومی بر روی دیوارها استفاده کنید.  دیوارپوش پشت چسبدار فومی به دلیل خاصیت الاستیک خود، نقش ضربه گیر را بر روی دیوار ایفا می کند. 

 

 

 

 

دیوارپوش فضای بین کابینتی:

یکی دیگر از کاربرد های دیوارپوش فومی استفاده آن در فضای بین کابینتی است. فضای بین کابینی از جمله فضاهایی است که هر چند وقت یکبار نیاز به نظافت دارد. با توجه به قابلیت شستشوی دیوارپوش فومی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای فضای بین کابینتی باشد. توجه داشته باشید که بهتر است این محصول در فضای پشت اجاق گاز استفاده نشود. چراکه حرارت مستقیم شعله گاز به دیوارپوش آسیب می زند. 

 

 

 

 

اتاق خواب:

یکی از دیوارهایی که میتوانید با انتخاب متریال دکوراتیو آن را شاخص تر کنید دیوار پشت تخت است. معمولا دیوار پشت تخت شاخص ترین دیوار اتاق خواب به شمار می آید. از این رو طراحی این دیوار مورد توجه اکثر طراحان و کارفرمایان قرار گرفته است. دیوارپوش فومی می تواند یکی از متریال های مناسب برای دیوار پشت تخت باشد. دیوارپوش فومی با بافت سه بعدی خود باعث شاخص تر شدن دیوار پشت تخت می شود. 

 

 

 

 

لابی:

لابی ساختمان یا هتل ها از شاخص ترین فضای هر ساختمان به شمار می آید. این فضا در طراحی و اجرا جزء مهم ترین و پرکارترین فضاهای طراحی به شمار می آید. شما عزیزان می توانید با انتخاب دیوارپوش فومی سه بعدی جلوه خاصی به دیوارهای فضای لابی بدهید و زیبایی آن را دوچندان کنید. 

مزایای دیوارپوش فومی: 

  1. عایق صدا: 

    دیوارپوش های فومی به دلیل بافت اسفنجی که دارند میتوانند عایق خوبی برای صدا باشند. دیوارپوش پشت چسبدار از پخش صدا از پخش صدای محیط از طریف دیوار جلوگیری می کنند. بنابراین در فضاهایی مانند هتل، اتاق جلسات، کتابخانه، سالن ورزشی و منازل استفاده از دیوارپوش فومی را توصیه می کنیم. 

  2. عایق حرارت و برودت:

    دیوارپوش فومی علاوه بر زیبایی راه حل مناسب و ارزانی برای صرفه جویی در انرژی می باشد. دیوارپوش فومی به دلیل وجود هوا در الیاف میان بافتی آن، عایق مناسبی برای گرما و سرما است. در نتیجه با نصب این دیوارپوش ها به راحتی از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. به عنوان مثال شما می توانید با نصب دیوارپوش فومی در سالن های بزرگی که عموما گرم کردن آن با پکیج و بخاری دشوار است، به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی گرمایی جلوگیری کنید. 

  3. دیوارپوش فومی قابل شستشو:

    از قابلیت های پرظرفدار دیوارپوش فومی، قابلیت شستشوی آنهاست. به دلیل وجود روکش پی وی سی ضد آب بر روی دیوارپوش فومی درصورت کثیفی یا ایجاد لکه به راحتی می توانید دیوارپوش فومی را بشویید. قابلیت شستشوی دیوارپوش فومی آن را به محصولی محبوب برای منازل، مهدکودک ، باشگاه های ورزشی و… تبدیل کرده است. 

  4. تنوع طرح:

    دیوارپوش های فومی در انواع طرح های برجسته تولید شده است. کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ دیوارپوش های فومی پاسخگوی نیاز اکثر مشتریان است. به عنوان مثال به جای پرداخت هزینه های بالا برای دیوارپوش سنگی می توانید همان طرح را از دیوارپوش های فومی با قیمت خیلی پایین تر انتخاب کنید 

  5. نصب آسان: 

    یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین ویژگی های دیوارپوش فومی، نصب آسان و بدون دردسر آن است. شما می توانید محافط لایه چسب پشت دیوارپوش فومی را جدا کنید و با دقت در محل مورد نظر نصب کنید. با خرید دیوارپوش فومی پشت چسبدار در هزینه نصب هم صرفه جویی می کنید، چراکه برای نصب دیوارپوش های فومی نیازی به نصاب ندارید و خودتان میتوانید آن را نصب کنید. 

  6. انعطاف پذیری بالا:

    دیوارپوش فومی به دلیل چنس پلی اتیلنی که دارداز انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. اصطلاحا به این حالت انعطاف پذیری دیوارپوش فومی حالت الاستیک می گویند. خاصیت الاستیکی دیوارپوش فومی امکان برش راحت دیوارپوش به وسیله کاتر را به شما می دهد. مزیت دیگر خاصیت الاستیکی دیوارپوش فومی امکان نصب آن بر روی سطوح منحنی و کنج هاست. شما به راحتی میتوانید این دیوارپوش را بر روی سطوح منحنی نصب کنید بدون اینکه ظاهر آن دچار تغییری شود. 

معایب دیوارپوش فومی:

  • آسیب پذیری در برابر اجسام تیز
  • عدم قابلیت رنگپذیری
  • آسیب پذیری در برابر گرمای شدید و شعله آتش

سخن آخر:

در این مقاله به معرفی دیوارپوش فومی پشت چسبدار، مزایا و معایب آن پراختیم. امیدواریم یا مطالعه مطلب ارائه شده بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای پوشش دیوار خود داشته باشید. چنانچه از دیوارپوش فومی برای موارد دیگری هم استفاده کردید خوشحال میشیم تجربه خود را با ما در میان بگذارید.